Blodrøde volds venstre…

Det er ikke sant som enkelte tror at en får tusen ekstra sidevisninger bare fordi man skriver om navngitte toppbloggere. Jeg fikk ikke mer enn snaut 200.  Og for å være ærlig tror jeg det kom like mye av at jeg kom med hele 4 innlegg i går.  Jo flere innlegg, jo flere sidevisninger.

Så det at en blir slått ned i støvlene av bloggere som hamrer ned enda flere innlegg enn meg på en skarve søndag tar jeg med knusende ro. I går ser jeg at en av toppbloggerne har hele seks innlegg.
Jeg er mer opptatt av kvalitet enn kvantitet, selv om jeg muligens syndet litt mot det prinsippet i går. Jeg mener, det innlegget om brødskiva mi kunne jeg ha spart meg.
Det er bare det at mat er noe som gir klikk. Av de 11 som er over meg på lista i dag skriver 4 om mat.

Jeg må innrømme at det faktum at tre dager gamle innlegg om stekt torsk drar mer lesere enn mine fire innlegg sier sitt om kvaliteten jeg leverte i går. Ja og at et ukes gammelt innlegg med en for lengst utgått rabattkode gjør det samme.
Hey! Jeg skrev om hjemmegym jeg og! Og selv om jeg ikke delte ut rabattkoder fortalte jeg hvordan du kunne skaffe deg treningsutstyr gratis.

Men jeg har ikke tenkt å analysere alle toppbloggerne i dag. Dette skulle jo handle om Blodrøde voldsvenstre.  
Jeg er mye mer lei av å lese den frasen enn jeg er lei av å lese om gammel fisk. Et utsagn blir ikke en sannhet selv om den gjentas til det kjedsommelige.

Jeg sier ikke at ikke kommunismens historie har vært blodig. Det tror jeg de aller fleste ideologier og religioner har. Det var vel mer sverd og hodekapping som kristnet landet vårt enn troen på en god og kjærlig Gud.  Det betyr selvsagt ikke det samme som at dagens kristne vil ty til vold for å omvende vantroe og hedninger.

La oss ikke være helt historieløse. La oss se hva de Blodrøde har bidratt med her i landet skal vi si de siste hundre årene?
Osvaldgruppen var en sabotasjeorganisasjon i Norge under andre verdenskrig. Fra sommeren 1941 og frem til oktober 1944 gjennomførte den omkring 100 aksjoner mot det tyske okkupasjonsregimet. Osvaldgruppen var en del av den kommunistiske motstandsbevegelsen.
Det var og med hjelp av blodrøde soldater fra Sovjetunionen at Øst-Finnmark ble frigjort fra de tyske nazistene på den samme tiden.

Noen av de som bruker begrepet blodrøde voldsvenstre assosierer seg kanskje mer med brunskjortene enn med “Gutta på skauen”. Jeg er at det ofte heies på dagens gjenger med lignende ideologi, sånn som de som reiser land og strand rundt for å spre hat og brenne bøker.

Jeg ser og at noen til stadighet setter likhetstegn mellom blodrøde voldsvenstre og kvinnemisshandling og voldtekt av barn. Da er det ikke bare historieløst men direkte bevisst eller ubevisst feilinformasjon. Jeg tror det knapt finnes et mer feministisk parti enn Rødt. Det er jo vi som har alle rødstrømpene ikke sant?
Jeg kan gi dere et par eksempler fra Rødt sitt program for å underbygge min påstand.

Rødt har programfestet at vi i Norge skal håndheve utlendingsloven slik at kjønnsbasert forfølgelse gir rett til asyl.

Partnervold er fortsatt et stort samfunnsproblem, Rødt arbeider for bedre forebygging og å gjøre det lettere å komme seg ut av et voldelig forhold. Derfor vil Rødt sikre stabil finansiering av krisesentre i alle kommuner.
I dag er det mange som ikke anmelder voldtekt fordi de opplever å ikke bli tatt på alvor, dette må vi endre på! Derfor vil vi at politiet skal ha en egen spesialenhet som etterforsker voldtekter. I tillegg må vi ha bedre seksualundervisning i skolen, med fokus på å sette og å respektere grenser.

Jeg kunne komme med mange, mange flere eksempler fra Rødt sitt program på at enkelte driver direkte vranglære, men jeg skal la det være nå. Det kommer garantert flere innlegg om Rødt sin politikk.  I går var det ett år til neste valg. I kveld starter vi arbeidet med å lage valgprogrammet vi skal gå til valg på her på Ringerike. Lurer du på noe om Rødt og Rødt sin politikk er det nok bedre å forholde seg til min blogg enn å tro på alt som skrives av folk som bare ønsker å spre løgner og lage drama.

 

 

 

8 kommentarer
    1. Nynazistene klarte aldri å etablere seg som “gategjeng” i Norge fordi de ble systematisk banket opp av Blitz og Antifa, og slik vil det forsette så lenge de prøver å “vise muskler”. Sannsynligvis er det dette de gråter for. For en gjeng med foraktelige pyser. Tøffe i kjeften skal de være, men de tåler ikke mer enn et par-tre på trynet før tårene kommer. Men de må regne med å få bank hver gang de viser seg ute blant folk, så lenge de lever. Sånn er reglene. For min egen del er jeg definitivt Antifa, men det er et åpent spørsmål hvor “venstre” jeg egentlig er, siden jeg av personlighetstype ligner mer på Hannibal Lecter enn på Che Guevara.

      1. Jeg er av den typen som ikke tror at vold og knyttneven løser problemer eller får folk til å se lyset. Jeg er for debatt og saklig argumentasjon, selv om den ofte er litt vanskelig med de folka der.

    2. Det blir absolutt et spennende politisk år dette og nå gjelder det for alle partier å vise hva de står for. Jeg tror ikke velgerne kommer til å være tro mot det partiet de har stemt på tidligere, men at de kommer til å stemme på det partiet de syns har de viktigste sakene slik situasjonen er i Norge nå. Strømkrise, renteøkning og generell økonomi for folket tror jeg blir de viktigste kampsakene i året som kommer.🤗

    3. Først må jeg jo bare berømme den selvkritikken din ang. den brødskiven. Den var intet mindre enn episk *haha* 🤣
      Hva dette med politikkens yttergrenser angår, så er det et særs facinerende fenomen; For bare en drar det langt nok til hhv venstre oh høyre, så møtes de jo faktisk på en galskapens midte! For om en tar for seg to ekstremiteter som facismen, med sine yppersterepresentanter Franco & Mussilini, på den ene siden, og sånt som den kinesiske og/eller russiske galskapen på den andre, så blir jo utkommet absurd nok ‘poteto-poteta’ for innbyggerne! Og hva var det egentlig som skilte Hitler & Stalin?? At Stalin hovedsakelig tok ut psykopatien sin på ‘sine egne’, mens Hitler fokuserte på andre etnisiteter, fortrinnsvis de av jødisk herkomst!? De sto jo like fullt for en tilsvarende ekstrem grad av folkemord og faenskap!
      Og oppe i dette, setter jo det Nord-Koreanske diktaturet virkelig prikken over i’en!
      Jeg forestilte meg jo dette her som en definert kommuniststat der du på den ene siden har folket som alle tildeles en like liten del av godene, mens du på den andre siden har en bitteliten elite. Men så så jeg en dokumentar fra en avhopper som kunne fortelle at det var mer komplisert enn som så, for her har en nemlig flerfoldige klasser- og statuser med en ditto skildnad i levekår. Hervar det så langt jeg evner å forstå en ‘fascistkommunisme’ i begrepets fulle betydning! Og sett med Kim Jong-uns øyne, funker jo dette her bedre enn noe annet diktatur, da det har forblitt uutfordret igjennom både bestefars- og fars regkeringstid i galskapens tjeneste! 😜

      1. Jeg kan til dels være enig med deg i at mange stater som har vært blodrøde har gått over til burgunder og så brunt. Veien er, som du sier ikke alltid så lang.
        Jeg tror det har noe med mennesker å makt å gjøre. Det skjer noe i hodet når man får for mye makt. Man tar hyllest og fanfarer som et bevis på at man er best. Da blir veien kort til å begynne en rangering av de rundt seg. Og så begynner man en utrydding av de som er annerledes, eller feil.
        Det riktige svaret man som Rødt politiker svarer på beskyldningene om Stalin, Pol Pott og andre vi ikke liker å bli sammenlignet med er at det knapt har eksistert det klasseløse samfunn som man i teorien higer etter,
        At makt går i arv, slik som i Kim sitt tilfelle er jo helt klart ikke folkestyre.
        Stalin vel han fikk, eller tok for mye makt. Og Russland, Sovjetunionen eller hvilken periode man ser på har aldri vært et klasseløst samfunn. Oligarkene er rimelig mye rikere enn den jevne russer.

        Selv ser jeg på det klasseløse samfunn som et mål å strekke seg mot. En visjon, Akkurat som mobbefrie skoler og ingen trafikkdrepte.

        Facisme er slik jeg ser det troen på at en mennesketype er mer verdt enn de andre.
        Et samfunn som kanskje ikke er så klassedelt ut fra økonomi, men som deler og rangerer innbyggerne inn i grupperinger ut fra andre kriterier. Som etnisitet, religion, seksuell legning osv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg