Er det noen som handler til full pris på Nelly?

Reklame | Krysset for reklame da jeg bruker ord som kan oppfattes som reklame

Jeg havner lenger og lenger ned på bloggtopplista.  I dag er jeg helt nede på en 29. plass med under 1.000 sidevisninger.  Dette går til…. Så her må det tas grep.

Ble litt glad da jeg kunne studere bloggtopplista med begge øynene åpne i dag og konstatere at det har skjedd et skifte på toppen.  Isabell er nede på en tredje plass og Andrea Sveinsdottir er helt  oppe på toppen.  Skal innrømme at jeg er litt lei Isabell og leserne mine har til og med begynt å klage på at jeg skriver alt for mye om Isabell. Klag ikke til meg! Klag til disse bloggerne som ligger på toppen i dag etter dag, uke etter uke og ikke tenker på at jeg blir lei av å skrive om dem.

Vel, gleden over skifte på toppen ble kortvarig.  For hva så jeg da jeg åpnet bloggen og gledet meg til å finne ut hva jeg skulle skrive om i dag ? Jo et innlegg med tittelen 20% på Nelly!!!!!-  Jeg kjenner humøret synker i meg. Kan ikke toppbloggerne skrive om noe annet?  Og i og med at samtlige toppbloggere av en hvis type deler ut rabattkoder til Nelly flere ganger i uka; er det noen som i det hele tatt handler på Nelly uten rabattkode?

Slike innlegg pleier gjerne å ha litt mer innhold enn kun ren reklame. Men hos Andrea er det lite annet å hente.
Riktignok takker hun leserne sine for alle fine tilbakemeldinger på sin nye hårsveis, og gratulasjoner med at de har fått solgt leiligheten sin.  Men etter den setningen er det stopp.  Alt resten ar Nelly.

Nei i fag må jeg nok finne på noe selv skal jeg vandre oppover på bloggtopplista.  Ikke mye hjelp å få fra toppbloggerne.

22 kommentarer
        1. Fordi hatten ikke var dyr? Skulle bare ha den når jeg holdt på i hagen. Jeg ser ut som en idiot med den, men who cares…😁

    1. Jeg kjøpte en nydelig blondekjole på Nelly for mange år siden. Og den kjøpte jeg til full pris. Og heldigvis passet den helt perfekt, den gangen. Men i dag har jeg litt rundere former, så tror jeg heller går i butikken og prøver klærne før jeg handler dem 🙂 Man kan si hva man vil, men jeg orker ikke å fly til postkontoret x antall ganger for å bytte klær som ikke passer som jeg hadde håpet på.
      Enig med deg, totalt uinteressant å lese blogg som kun inneholder reklame og lite annet.

      1. Hvis jeg ønsker å handle på Nelly, går jeg inn på Nelly.com og handler det jeg skall. Men jeg ville stikke innom en toppblogger først, og fikse en rabattkode.

    2. Det er som eg ofta har sagt; Lite matnyttig å hente hos de som blir kalt “de store bloggerne”, men HVA er de egentlig store på? Jo da, som du selv irriterer deg over; Nelly! Men eg skjønner ikkje hvordan det kan generere så mye klikk, folk flest og mange flere enn det er i grunnen (dritt)lei. Har en datter som sporadisk handler der, jo da, de har mye fint, men at man kan ligge på Topp5 uke etter uke pga Nelly syns eg ikkje gjenspeiler det som burde vært en Toppblogger. Det er tydeligvis kun det overfladiske som teller. Det er synd for det finnes så mange blogger som er sååå mye bedre, men det er vel smak og behag. Bare litt trist at så mange (spesielt av de aller yngste) higer etter det overfladiske på en måte som bikker mot det tragiske.

      Hvis man sammenligner dagens Toppliste med bare for noen år siden var det også 10X så mange lesere og klikk. Skylder litt på “de store” at interessen for blogg er dalende, fordi det går i det samme dag ut og dag inn proppfult av denne type reklame. Tro hva de egentlig kunne ha skrevet om hvis det ikkje var for reklamen?

      DU må bare ikkje gi deg, stå på for du ville blitt en skikkelig matnyttig blogg der oppe på toppen <3
      Lag deg en deilig lørdag!

      Vibbedille 🙂

      1. Takk for gode ord, og jeg gir meg ikke.
        Jeg har ikke noe imot at de har reklameinnlegg. Det er en del av bloggkonseptet. Men jan burde prøve å legge reklamen inn som en naturlig del av blogginnlegget. Prøve i det minste å lage en story ut av det.
        Da tror jeg og reklamen ville ha større gjennomslagseffekt hos leserne enn disse innleggene – selv for de unge.

        1. Det er AKKURAT DET!! Det erogså eneste grunnen ti alt eg takker nei til! Hadde ikkje sett troverdig ut om eg la ut om f.eks spraytan, proteinpulver (Ja de mente absolutt at eg var i målgruppa! Mulig eg trenger det pga mye strikking!) Eller nå sist; Forlovelsesringer!! Jepp, de hadde lest bloggen min ei stund serru!

          Eg har alltid sagt at eg kun vil sponsen eller reklamere for ting eg virkelig liker og bruker, slik som garn. Det tok tid, men eg hadde det ikkje travelt så eg vil si eg har jobbet for å få de sponsorene eg har 🙂

          1. Jeg har ikke fått noen tilbud ennå, men jeg kunne ikke reklamere for noe jeg ikke selv kan stå inne for.
            Og hadde jeg fått en sponsor avtale med noen jeg hadde hatt interesse av å samarbeide med ville jeg vist mer kreativitet for å flette produktet naturlig inn i teksten i stedet for disse tradisjonelle 20 % på Nelly innleggene

    3. Har aldri handlet på Nelly. Kan heller ikke begripe at disse toppbloggerne havner på toppen med disse innleggene. Noe mer uinteressant og intetsigende skal man lete lenge etter. Håper du raset oppover på lista. Ønsker deg en god helg ☺️

    4. Hva med å lage en liten krimføljetong? Et kapittel eller noen avsnitt hver dag? Den kan du strekke ut over flere dager, og sikrer deg sikkert flere følgere. I hvert fall mye mer interessant enn Nelly!

    5. Kokkejævel har holdt seg lenge på topp av den enke grunn han skriver om virkeligheten på godt og vondt . Akkurat slik som de aller fleste mennesker kan gjenkjenne seg. Det er ihverfall derfor jeg er fast leser av han fordi det er ikke dill og dall, glltter og stas og silikon pupper og innlegg av både det ene og det andre slaget.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg