Hjemmegym i Drømmehuset

“Eye of the Tiger” tordner ut av anlegget. Det er på tide å gymme litt.  Drømmehuset har selvsagt eget hjemmegym – eller…..
Vi har kanskje ikke et helt rom viet til trening.  Det ville vært litt dum utnyttelse av arealet her i huset. Jeg mener siden det eneste Gamle Gubben Grå trener er drøvelen, og jeg ikke hadde trent siden gymnaset da jeg entra treningsleiren sist høst så har vi prioritert bibliotek og bar fremfor treningsrom.

Men vi har et treningsapparat!  Eller, jeg er litt usikker på om det virkelig kan kalles et treningsapparat. Jeg har en slik stor treningsball. Fikk den i julegave av Yngste Sønn til jul i fjor. Den sto langt opp på ønskelista, og er faktisk i bruk oftere enn dere kanskje tror. Gjorde jo ikke lysten til å bruke den noe mindre at Datteren utbrøt “Du ble ti år yngre med en gang du satte deg på den ballen, Mamma!” da jeg demonstrerte den for resten av familien sent sist julekveld.

Eget hjemmegym… Tanken har modnet litt i hodet mitt i løpet av dagen. Kanskje vi skulle satse på det her i Drømmehuset?
Jeg tror sannsynligheten for at Gamle Gubben Grå og jeg ville trene her hjemme er langt større enn at du noen gang vil se verken meg eller Gamle Gubben Grå på et treningssenter. For oss er dørstokkene på slike steder kjempehøye. minst et par meter høye.

Tenker du på at nå har det klikka for kjerringa? At å svi av en hel haug med gryn på treningsapparater hun aldri kommer til å bruke er det siste denne kjerringa trenger.
Vel, hvem snakker om å bruke penger på svette og støle muskler?
Bare i dag er det blitt lagt ut 9 spinningssykler, 5 elipemaskiner, 2 treningsmatter 2 stepmaskiner, 1 romaskin, 1, magetrener, 1 rokkering og 1 sett treningsstrikker som blir gitt bort på finn.  Mer enn nok til å innrede et rimelig stort hjemmegym. Og det er bare det som ble lagt ut gratis i dag!

Jeg tror jeg skal la tanken modne litt til før jeg fester hengeren på bilen og reiser land og strand rundt for å skaffe meg treningsapparater.
Jeg tror min hovedtreningsarena også i fremtiden kommer til å være skog og mark.
Men hvis du er av de som kunne tenke deg eget hjemmegym, sjekk hva som gis bort eller selges billig i ditt nærområde. Det er mange som vil ha tilbake kjellerstua eller gjesterommet nå som pandemien er over.

“Eye og the tiger” har blitt avløst av Kate Bush som synger “Running Up That Hill”, ikke det at jeg har tenkt å løpe opp en bakke eller noe som helst andre steder – men jeg tar en ny runde på treningsballen. Kanskje blir jeg enda ti år yngre,

 

13 kommentarer
    1. Jeg kjøpte en slik ball fordi planen var å få en bedre postur ved skrivebordet, men sittestillingen ble for lav og ukomfortabel i praksis så stolen gjenerobret sin tidligere posisjon på det viset. Nå er den store ballen bare en stor ting som flyter rundt i huset. Sånn er livet.

    2. Mye gratis på Finn. Jeg har et treningsrom som skal vaskes ned, og rydde i kaoset der. Ta det i bruk igjen. Det er på tide.

    3. Jeg bruker loftstua til treningsrom, og den er i bruk minimum 4 ganger i uka. Jeg må rett og slett trene for å holde smertene på armlengdes avstand. ( må kanskje tilføye at jeg liker å trene)🙂

    4. Det er flere som har treningsrom, – naboen også. Likevel er det bra trening å gå på tur eller gjøre noe annet hvor man bruker musklene også. Plenklipping er også bra trening, – ikke så moro men nødvendig.

    5. Mye man kan gjøre, male, sage ved, vaske bil, klippe gress – og jeg har også ting her i huset jeg burde kvittet meg med! For det var inne først og så ble man lei og så pakket man det vekk og ut i garasjen og der tar det plass!
      Heretter skal jeg bare kjøpe ting inn i mitt hus som jeg kan få plass til i en søppeldunk!
      Hadde en slik ball jeg også, fin å trene ryggen på!

    6. Jeg har jo hjemmegym….. eller tredemølle, rockering, yogamatte og noen små vekter som det også kalles! I bruk minst to ganger i uka 🙂 genialt…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg