Jeg dukka ikke opp…

Beklager, jeg svikta.   I innlegget mitt Skulle man tatt turen til Tromsø? kunne det virke som om jeg hadde planer om å reise til Tromsø i går.  Kokkejævel skulle ha spontansignering av boka si på et hotell i byen, og jeg hadde skikkelig lyst til å overraske han med bare helt plutselig å dukke opp.  Tenk hvor glad han ville bli når han fikk øye på meg! Da ville jeg helt sikkert få ei bok med personlig hilsen fra Kokkejævel til Kjerringtanker.
Men det er langt til Tromsø.  Kunne liksom ikke bare ta en svipptur med Lille Bille sånn på ettermiddagen etter jobb. Nei, jeg måtte ta fly tur/retur, og sånt koster penger, og penger er det ikke flust med på konto sånn ei kort uke før lønning.  Har så jeg klarer meg, altså.  Ingen grunn til å starte verken spleis eller å vipse. Det er mer at det å svi av nesten 4.000 kroner for å hente ei bok er noe en fattig radiograf ikke tar seg råd til.  Så jeg forsøkte å få noen til å  sponse denne Tromsøturen.
Og det var ingen mangel på sponsorvillige fan, og fan som mente dette var tidenes ide. Men ingen av mine tilhengere hadde de økonomiske musklene som skulle til for at dette prosjektet lot seg gjennomføre.  De hadde hatt utgifter til nye vinterdekk og annet som nok er mer nødvendig enn å sende denne kjerringa nordover.
Jeg måtte nøye meg med bildene.

Kokkejævel og Clarion Hotell With  hadde gjort det så fint.  Eget rom til signering. Stort bord. Et helt glass fylt med penner.  Kaffekopp og snuseske.  (trodde Kokkejævel hadde sluttet å snuse?)  Og så dukket jeg ikke opp.  Jeg forstår at Kokkejævel ble skuffet.

Det dukket opp noen andre fan da.  Kokkejævel slapp å sitte der mutters alene.  Jeg  teller hele fem fan på bildene.  Det var selvsagt langt færre en en kokk som er litt høy på seg selv hadde forventet. Så etterpå løp han rundt til alt og alle på hotellet og tagg de om å kjøpe bok og få signatur. Ja ikke en gang en utstoppa isbjørn slapp unna.

I kveld er det ny signering. Jeg dukker ikke opp da heller. Selv med sponsorer hadde det ikke latt seg gjøre. Når jeg er ferdig på jobb er det umulig å komme seg til Tromsø i tide. Ja, hvis ingen fikser et privatfly da….

10 kommentarer
    1. Synes absolutt du skulle fått et privat fly. Kanskje Fonna Fly kan gjøre noe. Send melding – enda ikke for sent hehe. Tror du hadde gjort deg der. Klem fra en fan som ikke har økonomi til å sponse. Kjøpte meg noe rips i går skjønner du.

    2. Skulle gjerne hatt meg en tur til Tromsø selv jeg, men ikke nødvendigvis for en boksignering. Mer for å gjenoppfriske gamle minner fra barndommen, da jeg bodde oppi der. Og isbjørnen som du nevner, kanskje det er den samme jeg hilser på i Facebookprofilen min? Men det finnes kanskje flere.
      Ja, en tur til Tromsø skulle du fått deg i denne anledningen. Det ville blitt bra bloggmat 🙂
      Om kokken tar seg en tur til Sandnes for å signere bøker, skal jeg selvsagt møte opp. Det vil ikke koste meg så enormt mye 🙂
      Hvis du tar deg en tur til Sandnes noen gang, så møter jeg gjerne opp da også 🙂
      Ha en strålende fin dag ♥

      1. Tromsø er en fin by. Har ikke vært der på lenge! Kommer Kokkejævel til Hønefoss stiller jeg, det er klart! Og kommer jeg noen gang til Sandnes skal du få beskjed.

    3. Hei
      I og med at du fører pennen ganske bra hadde eg virkelig håpa at du brukte bloggen din til noko meir oppbyggjande enn å kritisere kokkejævel. Du har virkelig fått eit oppheng på han og det virker sårt og usunt. Sjølv om du kaller bloggen din kjerringtanker og derfor sannsyligvis refererer til deg sjølv som ei kjerring som har behov for å offentliggjere dine tankar så er det ikkje dermed sagt at det er ein bra ting å publisere alt man tenkjer. Eg syns det grenser til mobbing og det er eit eksempel på alt som ein jobbar så hardt for å ta avstand frå i samfunnet vårt. Og den bitre, slarvete kjerringa som dei fleste av oss har eit forhold til er vel ikkje akkurat idealet ein ynskjer å videreføre til nye generasjonar. Nei, hald deg til positive kjerringtankar du, så sprer du gode og positive ord i staden for at kommentarfeltet ditt flyt over av negative og slarvete kommentarer om kokkejævel. Det er ein vond sirkel. Skjerp deg, kjerring!

      1. Hei.
        Hvis du hadde lest bloggen min jevnlig hadde du sett at jeg hver dag kommenterer DEN BLOGGEREN SOM TIL ENHVER TID LIGGER ØVERST PÅ BLOGGTOPPEN. Jeg er altså ikke mer opphengt i Kokkejævel enn jeg er i Isabell Raad eller Anna Rasmussen.
        Kommentarformen min er en litterær sjanger som heter satire. Det er det desverre ikke alle som forstår.
        Jeg er ikke “ute etter” kokken, jeg synes til og med han er litt kul.
        Hvis du ikke liker bloggen min, la vær å les den! Det er mange blogger jeg ikke gidder å kaste bort tid på.
        Min tanke er fri, så du kan desverre ikke bestemme hva jeg skal tenke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg