Jeg rømte tilbake til bilen..

Det er over en uke siden jeg testet positivt på korona. Jeg er i fin form, men har fremdeles denne stygge hosten.  I dag skulle jeg en tur på Rusta. Trengte ei ny matte til å ha under matskålene til Charlie Chihuahua. Den gamle, ei dørmatte, er umulig å holde ren.

Jeg fant matta raskt, men man må jo kikke litt når man er på Rusta ikke sant? Det er jo så mye som er  “kjekt å ha”. Vel, jeg kom meg gjennom uten å kjøpe mer enn litt påskegost til å ha med på hytta i tillegg til matta.

Det var når jeg ble stående I kassakø at jeg kjente at ei hostekule var under oppbygging. Og selv om korona-frykten i samfunnet ikke er hva den en gang var, får man fremdeles sure blikk fra noen hvis en hoster.

Jeg forsøkte selvsagt etter beste evne å undertrykke trangen til å hoste, noe som selvsagt resulterte i at trangen bare ble sterkere.  Innen det var min tur i kassa hadde jeg kommet med tre små host, og enkelte rundt meg begynte å sende meg et og annet engstelig blikk. Jeg tror ikke de hadde blitt beroliget om jeg med et avvæpnende smil hadde sagt “Slapp av det er bare korona ” 

Et par tre host er ikke noe for ei ordentlig hostekule.  Jeg pleier jo og hoste til jeg ligger tvekrokete og føler det som om lungene vrenger seg. Og det var nettopp en slik hostekule som var under oppseiling.  Det kom et par tre host til mens jeg betalte og svarte nei, jeg er ikke medlem, ja jeg trenger pose, nei jeg trenger ikke kvittering mellom hestene.  Det ble vanskeligere og vanskeligere å ikke hoste.

Endelig var varene i posen, og jeg nesten ( bare nesten) løp til bilen. Låste opp, slengte posen i baksetet og satte meg inn bak rattet.  Endelig, nesten liggende over rattet kunne jeg hoste ordentlig! Produktiv hoste, er det ikke det det heter?

Det gikk litt bedre i matbutikken. Jeg klarte å la være å hoste til jeg var i bilen igjen. Tanken jeg hadde om et aldri så lite kafe-besøk med dertil hørende kaffe-latte slo jeg fra meg. Best å komme seg hjem

19 kommentarer
    1. HUff da .. jeg blei nesten sliten av å bare lese dette her jeg…. hoste er noe man MÅ gjøre når den kommer sigende på..
      Fortsatt god bedring – og håper hosta siger av. Ganske seig denne koronaen med enkelte. Mamma er inne i uke 2 med symptomer… jaja det går sin gang 😀

    2. Du kan tro jeg har kjent på panikken når jeg har stått inne på kjøkkenet på jobb og kjent at jeg ville hoste.
      Inne på kjøkkenet i en restaurant er IKKE et sted man vil hoste!
      Jeg kan love deg at jeg hadde nok tømt lokalene temmelig fort, he, he…
      Nei, det er skikkelig pyton å kjenne at man vil hoste når man er på butikken eller andre steder med mye folk.
      Det høres ut som du klarte deg rimelig bra tross alt. 🙂
      Håper du blir kvitt hosten snart. 🙂

    3. Opplevde noe av det samme da jeg reiste med tog da corona var på “sitt verste”. Jeg hadde testet meg, og visste jeg var negativ. Det visste jo ikke mine medpassasjerer.

      Kunne mer enn føle blikkene, mens hostekulene kom tett, og nærmest lese tankene : “At ikke folk har vett til å holde seg hjemme når de er syke!”

      Skikkelig ubehagelig, men det var en nødvendig reise 🙂

    4. Men er folk noe særlig redde for korona mer nå da? Alt er jo som vanlig. Ungene kan også gå på skolen med korona 😊

      1. Slik jeg har forstått retningslinjene til FHI skal man holde seg hjemme hvis en er syk. Barn Jan gå på skole, barnehage hvis de er friske.
        Et menneske med et veritsbelt hosteanfall fremstår ikke som friskt.
        Og ja, selv i dag ligger det folk på våre sykehus med alvorlig koronasykdom.

        1. Jeg hinta ikke til hostekula di. Hostekuler er aldri morsomt i nærheten av andre. Men når en ser hvor få som blir noe særlig syke av korona nå, utover en hard forkjølelse, så virker det ikke særlig skremmende. Mange av dem rundt meg har allerede vært gjennom runde to 😊 Ellers så blir mange alvorlig syke av vanlig influensa også.

    5. Uff, den er lei altså, spesielt i disse tider! Jeg kjenner meg igjen, – støvallergien min gjør at jeg nyser m.m og selvfølgelig glemmer jeg å ta tablett før jeg skal på butikken…. Ønsker deg fortsatt god bedring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg