Kjerringa byr på varm lunsj

Både Gamle Gubben Grå og jeg var hjemme på formiddagen i dag. Været fristet ikke til noen lang tur, det var tåke, regn og islagte sideveier.

Gamle Gubben Grå hadde noen ærend i byen, og jeg begynte å øyne et håp om litt kaffe-latte nede i sentrum. Men det ble raskt slukket da jeg sa “Vent på meg, jeg skal bare dusje, skifte og…”. For Gubben himla med øya, sa han måtte være i byen om et kvarter og ga meg max fem minutter på å gjøre meg klar.  Det så jeg som en umulighet. Får ikke dusja ei velvoksen kjerring på fem minutter. Så jeg ble hjemme.

Men om kjerringa holder seg ved kjøkkenbenken så er ikke det grunn god nok for ikke å ha en god lunsj.  Så da Gamle Gubben Grå kom hjem ble det varm lunsj. Varme ostesmørbrød med tomat og skinke ledsaget av en salat med avokado og salat.

Tror jeg skåret noen husmorpoeng i dag

9 kommentarer

Siste innlegg