Leter etter ordene….

I morgen er det Kick-off for valgkampen. og jeg sitter og arbeider med innlegget mitt.  Leter etter de rette ordene.
4 minutter til å få frem budskapet, vinne tillitt og kanskje overbevise noen om å stemme Rødt.
Jeg liker i grunn slike utfordringer.  Liker å sy sammen ordene.  Vet at når jeg er på mitt beste er jeg god på spissformuleringer.  Flink til å finne de rette ordene Flink til å sette folk til veggs i debatter.
Men det er når jeg er 100%meg selv.  Når jeg er på høyden.
Det er lenge siden jeg var på høyden.

Jeg vil så gjerne briljere i morgen.
Få annerkjennelse fra mitt politiske forbilde, som har lovet å sitte i salen og være et positivt innstilt ansikt jeg kan feste blikket på.
Få annerkjennelse fra han nye lederen vår, den unge fremadstormende som nok gjerne skulle stått på podiet i stedet for meg,   Men som fremdeles er for fersk til at noen mener han er rett mann.  Han skal først gjennom sine ilddåper.
Vil at Gamle Gubben Grå skal bli stolt, virkelig stolt av kjerringa si.  Han har liksom aldri  sett meg i aksjon.  Hørte ikke 1, mai talen det året, har aldri vært på galleriet og sett meg i kommunestyret. Aldri sett meg når jeg hudfletter en direktør eller annen leder på jobben, når jeg hamrer inn argumentene mine, bevisene jeg har lett etter i timer og dager.  Aldri vært der når jeg vinner duellene.  Aldri sett meg når jeg er på mitt beste.
Det betyr så utrolig mye at han er der i morgen.  Mer enn han fatter.

I morgen vil jeg være “Røde Brit” slik en av arrangørene har døpt meg i noen nettdebatter. .
“Røde Brit” som har ordet i sin makt. Dama som takler alt og overvinner det meste, beintøff og slagferdig.
I morgen vil jeg som han legen sa den gangen, trollbinde en hel forsamling.

I morgen vil jeg ikke være ei sliten, halvgammel, tjukk kjerring  som famler etter ordene, glemmer hva jeg skal si og stotrende kommer frem med noe som blir helt feil.
Det har vært noen slike ganger og.  Noen ganger jeg har vært langt fra stolt over meg selv. Noen ganger jeg ikke har funnet ordene – før lenge etter at det er for sent.
Hvor manuset aldri har blitt helt ferdig, eller skrevet slik at ikke en gang jeg klarer å lese det.
Hvor jeg ikke har vært så forberedt som jeg burde, ikke kunnet saken, funnet fakta og briljert. Langt fra briljert.

I morgen skal jeg bevise først og fremst for meg selv at jeg fremdeles er på høyden.

I morgen……ønsk meg lykke til.

2 kommentarer
    1. Lykke til! Dette går bra, vet du. Du er en mester med ord her i bloggen rett som det er, så det fikser du. 👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg