Lørdag i Drømmehuset

Har slengt rumpa ned i en stol på terrassen og nyter en kjapp lunsj. Kald calsone fra i går. Hjemmelaget type med spinat og feta. Klapper meg selv på skuldra, fornøyd med dagens innsats så langt. Jeg har både gått tvekrokete og dratt opp visse ting ugras fra gårdsplass og innkjørsel og ryddet kjøleskapet.

Dere vet sånn skikkelig. Sjekket datostempling på alle glass, tuber og flasker. Det hender vi kjøper sånne ting som curry-pasta, tahini eller syltetøy som kan bli stående litt vel lenge. Er absolutt ikke fanatisk på “best før” dato. Se, lukt og muligens smak er greia. Men én liten rensk av det som hadde best før i 23 føles greit.

Rydda og i grønnsaksskuffene. Mest for å gå oversikten. Det hender jeg er i tvil i butikken og kjøper med en pose gulrøtter eller noen løk for å være sikker. Nå er det system og orden, og riktig så innbydende å åpne kjøleskapdøra. Flink kjerring!

Til de som nå skriker om matsvinn. Det ble ikke så mye, og det jeg tømmer ut av krukker, glass og grønnsaksskuff blir kompost. Matavfall blir samlet inn her i kommunen, så en del går i den brune dunken, men mye går og i komposten her hjemme.

Nå er pause over. Skal det bli kaffe-latte må jeg fortsette. Neste punkt er å klippe litt på busker og trær i hagen. Det er noen som har godt av en klipp ser jeg.

 

 

6 kommentarer
    1. Du har gjort en grundig jobb både inne og ute. Må fortelle at jeg tok en caffe latte på en kafe i Sverige forrige helg. Fikk en kopp mørk kaffe, og en liten mugge med melk i. Smakte pyton. Minner meg om når kaffen var sterk så helte man litt melk i før i tiden. Blir ikke å prøve det flere ganger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg