Så er man avisstoff igjen….

Noen av dere husker sikkert innlegget Gå og sett deg! som jeg skrev for en drøy uke siden. Der jeg fortalte om hvordan jeg opplevde at ordføreren brukte hersketeknikker på forrige kommunestyremøte. Det innlegget ble og sendt til lokalavisa som leserinnlegg.

I dag ringte en journalist fra lokalavisa. De skulle publisere leserinnlegget og ville samtidig lage en “redaksjonell sak”, altså at de skriver en artikkel om saken hvor de selvsagt snakker med både ordføreren og meg, også gir sin versjon av saken.
Jeg syntes jeg hadde en bra samtale med journalisten, likevel er man jo alltid litt spent på hvordan en slik sak blir vinklet. Og ikke minst var jeg spent på hvordan Runar, ordføreren ville reagere. Jeg har erfart at han ikke er så god til å ta kritikk…

Jeg slapp å vente så lenge. I ettermiddag, kveld sto både leserinnlegget og den redaksjonelle artikkelen på lokalavisas nettside. Ja, nettavisen hadde til og med lagt inn “krangelen” vår med direkte lenke fra web-overføringen. Så leserne kunne se “krangelen” og danne seg sitt eget inntrykk.  Så her deler jeg lenke til avisartikkelen så mine lesere kan lese artikkelen om de vil (Det er dessverre en pluss-sak).

Full krangel i rådhuset

Jeg synes mitt syn kommer greit frem. Merker meg og at ordføreren dessverre ikke evner å ta det minste selvkritikk. Det er trist.

Sjekker kommentarfeltet og ser at der er nok sympatien så langt størst hos ordføreren. I det minste blant de som kommenterer.

 

10 kommentarer
    1. Her må en vel kunne gå ut i fra at disse sympatierklæringene i betydelig grad er utkommet av at folk flest ikke evner å skille sine partipolitiske utvalgte vs. en motstander i politiske anliggende, og de anliggende som går på vedkommendes fremferd ovenfor vedkommende.. Her er det jo en vesensforskjell jeg har inntrykk av at en urovekkende høy andel av befolkningen ikke later til å ha begrep om.

      1. Hva som er beveggrunnene til at folk mener og kommenterer det de gjør aner jeg ikke. Kjenner ikke til noen av de sitt politiske ståsted. Ser at bildet i kommentarfeltet på fb sida til avisen er litt mer nyansert.
        Ja.ja. En får tåle å være en del av debatten.

    2. Jeg fikk lest innlegget. Jeg har tilgang. Men ikke på kommentarer enda. Så skal se senere.
      Bra du tar opp dette. Synes det var en fin artikkel. Det kom frem hvordan han var den dagen. Jeg skal se på video senere.

      1. Det er visst delte meninger om hvem som var ufin.
        Ja, ja. Avisen har laget en bra artikkel som belyser saken greit synes jeg. Og med video og greier.
        Jeg vil heller være en politiker som skaper debatt enn en av stemmekveget.

    3. For å være ærlig tok jeg det litt med en klype salt når du postet innlegget ditt. Kan det være så ille da, tenkte jeg. Oppfører ikke ordføreren seg? Så kom saken på nettutgaven og jeg må innrømme at jeg fikk hakeslepp! Nei han kan faktisk ikke oppføre seg! Heder til deg Brit, all grunn til det. Jeg hadde vel smelt til bake tvert med både ei og to upassende gloser til en så hoverende mann.

    4. Har sett på video nå og lest kommentarer.
      Mumlete han ordførere deres, da får jeg helt hetta.
      Du er flink, har et godt og klart språk og stemme..
      Vi som er hørselhemmet trenger også å høre en debatt.. Han burde gått på kurs om dette også!
      Snakke så folk hører! Det gjør han ikke, makan sier jeg!

      1. Det kom en representant fra et annet parti bort til meg etter forrige møte. Hun sa at hun hadde litt dårlig hørsel og at det var så greit når jeg var på talerstolen. Jeg snakket så folk hørte hva jeg sa.
        Det har jeg aldri tenkt på før. Men når to sier det må det jo stemme.
        Runar ordfører er egentlig en trivelig kar, men han liker ikke at folk har en annen mening enn han.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg