Gamle Gubben Grå og Kjerringa på tur

Som jeg skrev for en stund siden Aldri kjedelig sammen med Gamle Gubben Grå har vi “ny” bil.  Eller ikke helt ny da. Bilen trillet ut fra fabrikken det året Gamle Gubben Grå og jeg ble kjærester. Jeg var 24 og han 27 det året, altså en god stund siden.

I dag er jeg for første gang med på kjøretur i “nybilen”.  Gamle Gubben Grå og jeg skal til fjells med to lenestoler vi kjøpte på finn tidligere i uka, og da mente Gamle Gubben Grå at firehjulstrekk er tingen.

Jeg konstaterer at kjørekomforten har endret seg en del på tretti år, men klager ikke. Jeg sitter høyt og fritt og får litt “king on the road” følelsen.

Er litt mer usikker på om Gamle Gubben Grå føler seg som kongen på veien der han krampaktig sitter og klamrer seg til rattet. Han røyker ikke en gang, enda vi har kommet langt nord for Hallingby.  Jeg tror det for hans del er jomfruturen med henger bak denne bilen og da i fredagstrafikken oppover E16 mot Valdres. Jeg følger oppfordringen som sto slått opp i bussene da jeg var ung: “Ikke forstyrr sjåføren!”  Jeg har jo lyst til å komme trygt frem.

 

8 kommentarer
    1. 4-hjulstrekk er nok lurt – det har vel snødd oppi de traktene der også i det siste. Men kan forstå klamringen. En 30 år gammel bil er kanskje ikke helt stødig. Jeg ser dette for mine øyne, og humrer litt. Forstår hvis du ikke dristet deg til en selfie oppover Ådalen. 😊
      Håper stolene passer godt, og at det er plass til å få dem inn gjennom døråpningen. 😮😮😮

      Kostelig liten situasjonskomikk!

      1. Kjøreferdighetene til Gubben bedret seg når vi hadde passert Nes i Ådal og han hadde fått kjøpt seg røyk….
        Vi kom opp og stolene kom i hus uten tilløp til …debatt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg