Karantene og penis-størrelse

Har klart å karre meg opp på en 26. plass i dag med over 1.100 sidevisninger, og slikt blir jeg jo i bedre humør av.
Isabell Raad er tilbake på bloggtoppen, og selvsagt reklameres det for Nelly. Men heldigvis er det litt mer tekst enn i innlegget til Andrea Sveinsdottir som jeg kommenterte i innlegget Er det noen som handler til full pris på Nelly? i går.
Jeg er ikke noen markedsføringsekspert, men jeg tror fort det fører til mer-salg hvis man klarer å flette reklamen naturlig inn i teksten. Det er selvsagt vanskeligere enn å bare kjøre på med bildeserier du får fra firmaet, og klikk her.  Men skulle jeg bruke blogg som markedsføringsmedium, ville jeg jo ønske å ha mest mulig valuta for pengene og ønsket at influenserne skulle måtte anstrenge seg litt for lønna. (eller honoraret da, om du vil.)

Isabell er på dag 7 i karantene, og hun er drittlei.
Jeg er på dag 16 i ferien, og det går helt fint.  Kunne godt ta 16 dager til, ikke noe problem.  Heldigvis har jeg turnusfri i morgen….

Heldigvis for Isabell har hun tilbragt karantenetiden hjemme hos Mamma sammen med familien som også er i karantene.  De var jo alle på premierefesten hvor klemming og nærkontakt var pålagt for å få de rette bildene av “Hvordan vi hever oss over alle tenkelige regler om smittevern.”  Jeg mener, hvor var meteren?  Hvor var maks antall på 20 for private arrangement,?  For det er vel ikke forskjell på en premierefest for en tre-episoder lang serie på en bortgjemt kanal og konfirmasjonen til en ungdom?

Hadde Isabell vært helt alene, hadde hun slitt felt. Når hun ikke kan gå ut og treffe venner og leve et normalt liv, ja da føler hun at hun sitter i fengsel. Den uttalelsen står litt i kontrast til utsagn fra da hun forklarte hvorfor det passet inn med en hund i livet hennes.  Da het det .

Jeg liker meg her hjemme i leiligheten min, og jeg føler jeg har funnet roen på ordentlig. (15.9)

På tirsdag når hun endelig er fri kommer det til å ta helt av…Jeg gjetter på et vilt party med alle vennene.

Denne uken har hun brukt til å ta igjen litt “kvalitetstid” med flokken sin.
Er det flere enn jeg som har opplevd at slik “kvalitetstid med familien” kan bli litt anstrengt etter en tre- fire dager ?Når man ikke har mulighet for å ta en liten pause, komme seg litt ut av hverandres konstante nærvær?  Tipper hunden har fått en del lufteturer…
Tipper og at det i  løpet av denne “kvalitetstiden” har vært minst en høylytt diskusjon (leses krangel)  Det blir fort det når folk blir gående litt for lenge tett innpå hverandre.
Jeg, jeg tror jeg fort kunne ha emigrert tilbake til ensomheten i min egen leilighet i et slikt tilfelle.

Eller kanskje er det Mamma-Raad som har lengtet til ensomheten i en tom leilighet. der hun har stått på kjøkkenet og kokkelert frem masse digg til de voksne barna som har sittet klistret foran TV’n mens de har glodd apatisk på tegnefilm etter tegnefilm på Disney +

Selvsagt har Isabell benyttet karantenetiden til å arbeide – litt.  Hun har kommet med flere blogginnlegg enn på lenge, og sikkert også vært aktiv på flere plattformer. Hun har og tatt et par telefonsamtaler og hatt et zoom-møte eller to.

De voksne døtrene har og rensket opp i morens garderobe.
Jeg husker Datteren rensket opp i Gamle Gubben Grås garderobe.  Hun og Yngste Sønn hadde fått det for seg at de skulle rydde garderobeskapet til Gamle Gubben Grå en dag de var alene hjemme.  Hvorfor er jeg ikke helt sikker på, men kanskje ungene på da 15 og 9 var lei av å se faren sin i de samme klærne dag ut og dag inn samtidig som klesskapet var overfylt av klær?  Kanskje ville de bare sjekke om det fantes noen kule klær de kunne låne innerst i dypet av klesskapet til en fyr som fremdeles hadde T-skjorta han kjøpte på Mallorca i 85 i haugen med T-skjorter i skapet.  Det har jeg fortalt om før i innlegget  Våre beste krangler – med Gamle Gubben Grå

I tillegg til å spise all digget Mamma-Raad har vartet opp med, har de stappet i seg godteri, is og snacks til det var tomt.  Og så truet de en av søstrene til å bake kake for å få tilfredsstilt sukkerbehovet.
Jeg føler at jeg synes mer og mer synd på Mamma-Raad. Innestengt i en leilighet med fire unge voksne barn som er høye på seg selv og sukker….

Nå høres det ut som om jeg ikke koser meg hvis familiens utflyttede barn skulle ha kommet hjem og vært her i dagevis, som for eksempel i jula,  Men det gjør jeg.  Jeg har alt begynt å glede meg, og håper de kommer og er i flere dager. Gjerne til over nyttår!
For jeg koser meg når huset er fult av liv.  Jeg er utrolig glad i familien min og setter pris på at vi har tette bånd og kan snakke om det meste.  Ikke minst setter jeg pris på å se båndene mellom de voksne barna våre.  Det gjør godt.
I likhet med Isabell elsker jeg virkelig flokken min!

Så over til det andre temaet i innlegget til Isabell Raad, og der måtte jeg faktisk google litt for å sette meg inn i saken.

Isabelle Eriksen, dere vet hun toppbloggeren med de utrolig slitsomme vloggene har  selvsagt også sin egen podcast. “Realitypodden”  I episoden som kom ut forrige fredag hadde hun besøk av kjæresteparet Sandra Fjeldberg og Cristian Brennhovd, Begge var med i årets sesong av «Ex on the Beach» hvis disse navnene er like ukjente for dere som for meg.
I denne sesongen av “Ex on the Beach” var også Pierre Louis Olsson deltaker.

Sandra Fjeldberg, som hoppet til sengs med både  Christian Brennhovd og  Pierre Louis Olsson i serien, får spørsmål av Isabelle Eriksen om hvem som er best i senga av de to guttene. På det spørsmålet svarer hun selvsagt  hennes nåværende kjæreste. Jeg mener, noe annet ville vel i grunn være oppsiktsvekkende – og direkte dumt.  Sitte der og fortelle offentlig at kjæresten ikke er så god i senga som en eller annen fyr hun har prøvd.

Bare at Isabelle Eriksen stiller spørsmålet forsterker inntrykket mitt av at den jenta ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen for å si det slik.
Sandra Fjeldberg er heller ikke det og føler for å utdype svaret sitt og fortsetter

– Jeg synes jo liksom ikke Pierre har så stor pikk, hvis det er lov å si.

Hvis du spør meg, Sandra; så er dette ting det muligens er lov å si, men som ikke av den grunn er så veldig smart å si. For meg virker en slik uttalelse bare fordummende. Ikke fordummende for denne Pierre, men fordummende for deg.  “Han har liten tiss” er vel en uttalelse som mer hører hjemme blant svært små barn i et plaskebasseng i hagen enn i en podd-cast  med mennesker jeg antar ønsker å bli sett på som voksne.

Isabelle Eriksens kommentar vitner om at hun er på samme nivå som Sandra, og jeg er enda mer overbevist om at jeg aldri kommer til å lytte til denne podd-casten.

– Ok, da veit alle det. Ikke gå til Pierre, folkens, han har liten penis,

Isabell Raad, som er eks-kjærest til Pierre, og derfor antakeligvis kan uttale seg om penisstørrelsen hans, ønsker å stå opp for ekskjæresten,

– Disse to jentene burde virkelig gå inn i seg selv og forstå alvoret av å henge ut et menneske på grunn av penisstørrelsen. Her sitter vi jenter og klager på at gutter snakker dritt om våres kropper og utseendet, men tydeligvis er noen jenter enda verre selv, og det burde slås hardt ned på,

Jeg er selvsagt enig med Isabell Raad i at uttalelsene til de to jentene på poddcasten ikke er innafor, og jeg synes det er fint av henne at hun står opp for Pierre.  De to umodne jentungene Sandra og Isabelle fortjener at noen som  de kanskje ser opptil og som snakker deres språk forklarer de i klartekst at slik oppførsel ikke er akseptabel!

Jeg forstår at Pierre, en ung mann på 27 år, kan finne uttalelsene til disse umodne jentungene som både nedverdigende og krenkende.  Men uten å kunne uttale meg om dette spesifikke eksemplaret av det mannlige kjønnsorgan, Isabell Raad avviser at det er spesielt lite, vil jeg på et generelt grunnlag si at det ikke er størrelsen på penis som er avgjørende for om en mann er god i senga eller ikke.

Slike uttalelser som disse to jentungene klarte å sitte fnisende å lire av seg sier mye mer om disse jentungene enn det sier om Pierre.
Isabelle Raad skriver at hun trodde virkelig at alle oppegående mennesker var innforstått med at å si slike ting ikke er OK, men der tok hun tydeligvis kraftig feil.
Nei, Isabell. Du tok ikke feil.  Alle oppegående mennesker forstår at å si slike ting ikke er OK. Men disse to, Sandra og Isabelle kan umulig gå under kategorien “oppegående mennesker” .

Dette er ikke to tenåringsjenter som sitter og fniser og fjaser mens de deler ei flaske vin en fredagskveld.  Dette er noe som blir kringkastet i en podscast. Med det følger det et redaktøransvar.
På siden til denne poddcasten står det i beskrivelse av podden:

Realitypodden er podden for deg som elsker reality-TV og juicygossip. Hver uke snakker vi om det mest aktuelle som skjer innen kjendisrykter og reality-verden. Podkasten vil selvsagt bli gjestet av Norges største reality-stjerner. Programleder er Isabelle Eriksen.

Som programleder mener jeg Isabelle Eriksen må ha et ansvar for hva som blir kringkastet.  Slik ser ikke jentungen på det, for på sin egen instagram skriver Isabelle etter hendelsen, eller rettere sagt etter at det har blitt en del pes rundt saken.

Ovenfor Dagbladet legger jeg meg helt flat og beklager meg for kommentaren jeg sa etter at min gjest plutselig sier at x har liten tiss. Jeg kan ikke styre hva andre mennesker sier

Som programleder var det jo hun som la opp til temaet med å spørre om hvem som var best i senga.  Samtidig kunne hun som programleder ha tiet kommentaren i hjel. Fått den andre til å føle seg litt dum over å ha kommet med en slik uttalelse, og i ettertid sørget for at uttalelsen ble klippet vekk.  Og hun burde vel ikke legge seg falt ovenfor Dagbladet, men mer ovenfor Pierra?

Isabelle Eriksen  ser det ikke på den måten.

«Det er ikke jeg som klipper eller bestemmer hva som skal med i podden, men hadde jeg gjort det så hadde jeg klippet dette ut»

Det er Ecentric People som står bak podcasten til Eriksen. Produsent Sebastian Solberg har ikke svart på  henvendelser om saken kan jeg lese på TV2 sin hjemmeside. Ansvarsfraskrivelse på høyt nivå der altså. Ansvarsfraskrivelse har sjelden vært veien til suksess.

Isabell Raad,for eksempel skulle gjøre en pod med dette firmaet, men har etter denne episoden trukket seg fra denne avtalen.  Det hadde nok også jeg gjort.

5 kommentarer
    1. Der var den spisse pennen tilbake og fyrer av så det freser i svingene. Well done! Jeg veksler mellom fliring og knyttede never. Akkurat sånn det skal være når man leser god satire! 👏👏

    2. Fint at Isabell bryr seg om de hun er glad i. Men skulle virkelig ønske hun kunne rette fingeren mot seg selv også. Å se hvordan hun henger ut mennesker for 6 uker siden, og nå driver med moralpreken klarer jeg ikke å ta seriøst. Det blir så hyklersk når det gjelder ens egne, så lenge hun kan si og mene hva hun vil uten noen form for konsekvenser..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg