Strikking gjorde susen…….

Jeg er fremdeles på en 13, plass. Så sånn sett gjorde kanskje ikke strikkinga det helt store utslaget. Men hvis jeg summerer sidevisningene til Kvikk-lunsj lua maske for maske del 2 og Kvikk-lunsj lua maske for maske… så får jeg  258.  Det er litt over de 240 flere sidevisningene jeg fikk i går sammenlignet med dagen før. Det tror jeg jeg kan takke Vibbedille  for.  Takk snille du. Det kommer et tredje innlegg om den lua i løpet av dagen. Ønsker folk seg strikketøy maske for maske så skal de få det.

Stineskoli og Julianyland har ikke kommet med noe nytt innlegg og er derfor å finne under meg igjen.
Første bud for  holde seg oppe på bloggtoppen er å blogge. Ja da, vi vet det finnes unntak.
Mat fra bunnen av for eksempel. Har ikke kommet med noe nytt innlegg siden hun leverte ukesmenyen sin forrige søndag, men har likevel passert meg og steget oppover på lista.  Vel jeg kan og skrive om mat.

Den andre som har passert meg på sin vei mot toppen er Bunnytrash Det er han vel unt.  Ja jeg vet at han ikke alltid har hatt så høye tanker eller skrevet så pent om denne kjerringa.  Men jeg har muligens ikke alltid skrevet bare pent om han heller.  Bunnytash er en frittalende sjel, og jeg liker frittalende sjeler.  Han høre til langt oppe på lista.  Og en ting til. Når jeg klikket mg inn på innlegget hans var det en lydfil de som startet å spille.  Stilig. Det der vil jeg ha på bloggen min og!

I går hadde han fødselsdag.  En litt forsinket gratulasjon fra meg.
Han viser oss gaven han fikk fra kjæresten sin.
Et par “joggesko”. Altså et par lette sko man kan bruke til så my annet enn å jogge.  Kanskje jeg tar utrolig feil, men jeg har følelsen av at Bunnytrash jogger omtrent like lite som meg. Det vil si aldri. Men slike sko er jo kjekke til langt mer enn å fly svettende rundt i halvsvime.
Han fikk også en aldeles nydelig ring.

Jeg har bursdag i  slutten av måneden.  Jeg ville bli svært overrasket hvis Gamle Gubben Grå kjøpte ring til meg.  Joggesko derimot, eller fjellstøvler noe med pigger.  Noe som gjør at jeg ikke detter og knekker flere knokler når jeg er ute på tur er vel en mer trolig gave.  Men siden jeg fikk støvler med pigger jula 2019 og fikk gå-staver tidligere i sommer er jeg redd han går for spaserstokk. Gjør han det vet jeg hvem som skal få smake stokken!
Jeg skal holde dere oppdatert.

Hva driver de andre ti over meg på bloggtoppen med?
Andrea Sveinsdottir sitter oppslukt av bryllupsdetaljer for å planlegge det perfekte bryllup. Han i boden lager frokost og henter unger. Mette Ask er på campingferie. Vibbedille holder på inne på hobbyrommet, rydder boden og ordner med plantene sine. Doc og Dask spiser takeaway tørker over gulvet og blander rips og sprit .  Monica Vederhus skiver om døde gullfisk og ferien som går mot slutten. Ja, og så har hun vært en tur i fengsel. Ida Wulff har kost seg sammen med venninner og Kokkejævel styrer med seg og sitt.
Stor bredde i innlegg og temaer.  Bloggtoppen ha endret seg de siste åene. Jeg mener til det bedre.  Mye variasjon, og mange spennende hverdagsliv å følge.

De to innleggene som gjorde mest inntrykk på meg var for det første innlegget fra Monica Winther På innsiden av lukket avdeling Det er et sterkt innlegg. Et stekt vitnesbyrd på hvordan det er noen steder innenfor psykisk helse.  Jeg tviler ikke et sekund på at hun gir en riktig beskrivelse. Jeg håper bare det ikke er slik på alle avdelinger. De sykeste blant oss, og så mangel på empati og omsorg fra de som er ansatt der for å gi omsorg, for å vise empati. Skremmende!

Det andre innlegget som berørte meg og som har gjort meg urolig er Vivian, Mamma på hjul sitt innlegg Ring 113 For der jeg ventet på at det skulle komme oppdateringer om ferien og kanskje noen bilder av Vivian svevende i paraglider mot en blå himmel dukket det opp bilder av ambulanse og tekst som fortalte om akutt  sykehusinnleggelse.

Nå ligger jeg på Kristiansand sykehus og aner ikke hva som skjer.
Jeg ville bare gi dere en oppdatering, jeg er i det minste live.  

Mange varme tanker, ønske om god bedring og stille bønner blir sendt i Vivians retning.

Livet her inne på blogg rommer alt. Fra tøys og tull og ren underholdning som min evige jakt på bloggtoppen til skildringer om alvorlig sykdom og svikt i hjelpeapparatet slik Monica og Vivian skiver om.

 

10 kommentarer
    1. Jeg er veldig enig i at bloggtoppen har blitt veldig mye bedre de siste årene. Mye med mening nå. Og det er så utrolig mye kjekkere å lese enn allverdens skjønnhet og sminke. Blant dem som ligger nokså høyt der oppe, er Vibbedille en av mine favoritter. Og så leser jeg jo hos deg, og Bunnytrash (nokså ny favoritt for meg). Men jeg ser at mine faste som jeg er innom og leser, ligger nokså spredt på listen nå for tiden, så det er jammen kjekt 😀
      For en strikkerske som meg, så ser jeg frem til flere innlegg om garn og strikking 🙂
      Ha en herlig dag ♥

    2. Gleder meg til flere innlegg om strikking. I dag er det strikkevær – ikke badevær her i hvertfall.
      Så jeg får følge deg og pinnene.

    3. Liker det bedre sånn det er nå. Strikking fenger meg, så jeg følger med.
      Lag deg en god søndag😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg