Avhengighet, trening og Melodi Grand Prix

Slapp av folkens.  Det er ikke jeg som leker prima ballerina på et islagt skogstjern.  Det er et arkivbilde, og ballerinaen er Svoger, men det er liksom ikke poenget.  Poenget er at jeg lette etter et bilde som kunne illustrere noe som kunne minne om trening. Gudene skal vite at det ikke finnes mange slike bilder i mitt bildearkiv.

Vi skal komme tilbake til trening,  men først må jeg fortelle dere noe fantastisk.  Jeg har endelig kommet meg vekk fra den 14. plassen jeg har stått bom fast på halve uka.  Nå er jeg på 12. plass og på full fart på vei mot toppen!

Så tilbake til treninga.  Fastlegen dreiv også og skravla mye om trening i går da jeg hadde telefonkonsultasjon med han.  Så mye at jeg et par minutter vurderte om jeg måtte bli nødt til å skifte fastlege igjen.  Jeg kan godt bevege meg, jeg kan godt bli mer aktiv, men du kommer aldri til å se meg bedrive noe som kan gå under begrepet trening.  Håper han fatta poenget, han skal få en sjanse til.

Men nå snakker jeg meg helt bort.  Det var jo ikke meg det skulle handle om når stikkordet er trening. Det var Sofie Nilsen.  Dere vet hun som måtte forlate det glamorøse influenser-livet i den svindyre leide Frognerleiligheten og flytte tilbake til jenterommet hos mor og far i Tromsø.  Nå elsker hun virkelig å bo i Tromsø, og hun er bare så takknemlig for at hun turte å ta denne sjansen .

Her om dagen var hun faktisk på skitur i 20 minus!  Jeg tror henne. Det er 14 bildebevis av skituren som ledsager blogginnlegget. Så vidt jeg kan se er alle tatt på de samme 100 meterne av lysløypa..
Men jeg skal innrømme at et par av bildene virkelig er flotte. Jeg tror turen var magisk!

Så er vi over til MGP og Andrea Sveinsdottir på fjerde plass.   Et vlogginnlegg hvor hun og kjæresten ser gjennom klipp av årets finalister i den norske MGP finalen som er i dag.
Jeg beklager. Det er noe med dette vloggkonseptet som sjelden fenger meg.  Jeg så bare frem til analysen av den første sangen var ferdig. Det var mye snakk og lite av sangene, forståelig nok.   Og jeg er ikke så interessert i å høre hva dette paret mener om sangene. De har helt klart andre preferanser enn meg, og deres sammenlikninger sier meg fint lite.

Men jeg liker ideen deres, det starter som et MGP show skal starte.  Kjenningsmelodien til MGP, kamera som svever over en fullsatt publikumssal og de to “programlederne” i rosa dress og kjole.  MGP logoen i bakgrunn.  Det skal de ha 12 poeng for!

Overgangen fra MGP, rosa klær, glam og glitter til Monica Vederhus brutalt ærlige innlegg om livet i rus-helvetes klør  blir brutal. For selv etter 14 måneder som rusfri sliter hun med russuget i går.  Hun er gretten, lettantennelig og skildrer at det er som å gå å holde pusten hele dagen og vente på en eksplosjon.

I går tok hun antabus. Et medikament som gjør henne kjempe-syk hvis hun skulle spekke og drikke alkohol.  Hun tror ikke hun vil sprekke, men vissheten om at hun har tatt antabus og blir skikkelig syk hvis hun sprekker blir enda en terskel som må passeres, enda et sikkerhetsnett for å unngå at hun sprekker.

Vi er mange som heier på deg Monica. Vi er mange som føler med deg i kveld  Du er sterk, du er tøff.  Vi håper du har klart deg rusfri i natt.

Da har vi bare de to på toppen igjen. Ida Wulff og Kokkejævel.  Ingen av de har klart å produsere noe nytt  Og nok en gang har vi denne merkelige situasjonen at de to bloggerne som ligger øverst på bloggtoppen er to bloggere som ikke blogger.
Det sier kanskje mest om oss som aldri når opp, selv om vi kommer med det ene innlegget etter det andre.

Hva tar jeg med meg fra toppbloggerne i dag?
Det må bli MGP show!  Jeg elsker glam og glitter.!  Så får jeg bruke dagen til å tenke ut hvordan jeg skal løse den utfordringen.  Forvent ikke å få se Gamle Gubben Grå i rosa dress…..

13 kommentarer
    1. God morgen! Folk klikker på de på toppen selv om det ikke er noe nytt…de er avhengig…En annen kan lage 10 innlegg og likevel være på plass nr. 53…Rart det der. Men det er markedsføringen av deg selv som er greia tenker jeg. Du må være på flere medier..markedsføre markedsføre og ting tar tid….Noen kommer fort til toppen, vi andre må være litt mer tålmodige og blogge om det man brenner for! Jeg tenker at en dag…..er jeg litt høyere oppe!

    2. Sant som solliv sier, men på en måte er det behagelig å ligge litt nedover. Slipper disse kommentarene og slikt – mer hyggelige. Og jeg må si at tross om jeg ikke legger så mange spor om dagen er du en jeg alltid er innom. Så du får nok noen klikk herfra, selv om jeg ikke kommenterer alt. Synes du har mange morsomme men og reflekterte innlegg. Og jeg gleder meg til å se Gamle Gubben Grå i glinsende drakt i dag. Venter spent. hehe.

    3. Jeg blir bare glad hvis jeg kommer i hundre jeg…he he. Det må skje et mirakel. Begynt å titte på hva topp bloggere skriver etter innleggene dine:)

    4. Hvorvidt en fenges av konseptet til Andrea Sveinsdottir eller ei, så er det I allefall kvaliteten pa det hun leverer forbilledlig! Nar selv jeg, som normalt ikke kunne brydd meg mindre om disse bildeseriene av bloggeren som hører med til note & skjønnhet- og livsstilbloggerne blir slått av hvor lyse og delikate hennes er å se på, så sier det sitt (he he)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg