Det snør det snør…

Jeg tror virkelig verden er i mot meg! Ja noen ganger blir motgangen så til å ta og føle på at det hele rett og slett blir komisk.

Jeg kom meg ut på tur i dag, og som dere ser har vi snø nok. Det som kan se ut som tegn til barmark i sporet ned fra terrassen er kun rester av juletreet som ble dratt ned fra terrassen og bort til komposten i går eller forrige dagen. Det ble mellomlagret på terrassen av en lur/lat Gamle Gubben Grå da det ble kastet ut av stua rundt 20. dag jul, men har nå endelig kommet seg til komposten og neste års vedlager.

Vel, jeg gikk den vanlige runden. Godt egentlig å få beveget seg litt. Hilste på et par naboer og hundene deres. Fin formiddagsaktivitet. Jeg nynnet for meg selv da jeg gikk mot inngangsdøra.

Det var da jeg la merke til det. De små snø-fjonene jeg hadde sett i lufta var ikke snø som fløy fra trær og busker på grunn av mildværet. Det snødde.

Jeg tror de som har fulgt med på denne bloggen forstår at det siste jeg trengte akkurat nå var et påfyll av snø. Jeg har i grunn mer enn nok.

Jeg ble stående på trammen og se på snøfillene nesten vantro. Så gikk jeg inn døra mens jeg sang “Det snør det snør tidelibom… Jeg mener, hva annet kan en gjøre enn å ta det med litt humor?

 

 

3 kommentarer
    1. Frisk luft er godt, uansett. Til og med jeg har gått tur i dag 😀 Det er første gang utenfor døra siden onsdag i forrige uke. Lurer på om jeg skal få til flere turer ut på dagtid, mens det er lyst, bare rundt kvartalet i alle fall. Det kan ikke være feil for helsa…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg