Ei gammel skinnveske…..

 

Denne gamle håndveske ble med hjem fra Åsa i dag.  Den er slitt, men skinn eldes med verdighet. Den har noen flekker etter en kulepenn som har lekket blekk, men de synes nesten ikke og vitner bare om at den har vært i bruk.
Det er Mammas gamle håndveske.   Tror det var på slutten av 1970 tallet og den første delen av 1980 tallet at Mamma brukte den..  Minner fra ungdomsårene dukker frem.  Herfra ble penger til kino og bussbilletter delt ut.
Veska var med på shopping og småturer. Gode minner.

Jeg tok med veska hjem mest av sentimentale grunner.  Den minnet meg bare så veldig om Mamma, og selv om den var både slitt og umoderne klarte vi ikke å legge den i Fretex sekken.  Så, jeg tok den med hjem.
Det er ei fin veske, har nok vært dyr en gang.  God kvalitet. Glidelås og foret inni veska er uten skader. Jeg snuser ned i den. Innbiller meg at det lukter Mamma, selv om det er mange tiår siden hun brukteden sist.
Jeg vet og en ting til.  Denne veska kommer jeg til å bruke, og på den måten ta med meg Mamma videre i hverdagen min.

2 kommentarer
    1. Lett å se at det er kvalitetsarbeid. Litt skinnpleie ( sånn man bruker til møbler), så får den litt stell og fett og varer resten av ditt liv også. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg