Finnes det noe bedre enn raggsokker?

I dag har jeg vært og drukket kaffe med Barndomsvenninna. Det er alltid så koselig.  Skravla har gått og nå er vi ganske så oppdatert på hverandre før hun drar på noen ukers ferie på hytta.

Før helga så jeg at hun hadde lagt ut noen strikkesokker til salgs på en salgsgruppe på facebook, og jeg spurte om hun og hadde noen i min størrelse som jeg kunne få kjøpt.  Denne dama strikker utrolig mye og er fast selger på noen julemarked.  Det hadde hun, og spurte hva slags farger jeg ønsket meg.
Raggsokker er for meg kosesokker, så de må selvsagt være i glade farger svarte jeg.

I dag hadde hun med en stor papirpose full av fargerike sokkepar i min størrelse.  Det var bare å velge.
Vel, det å velge var ikke så lett, for det var to par som var like fine.
Når jeg tok opp den problemstillingen med Barndomsvenninna gikk hun utav venninnemodus og inn i selgermodus, og svarte kjapt “Ta begge parene da vel!”  Så da gjorde jeg det!

Strikkede ullsokker er noe av det beste jeg kan tenke meg.
Barndomsvenninna liker å strikke sokker.
Dette er en vinn vinn greie for oss begge.

Heldigvis har Barndomsvenninna vett på å ta seg betalt for arbeidet og garnet.  Det gjør at jeg kan kjøpe sokker av henne med god samvittighet.
For se på disse sokkene da dere!!!! Blir ikke de kule å labbe rundt med?

19 kommentarer
    1. nydelige raggsokker ,ja det koster både tid og penger så en kan godt betale når andre srikker ,ikke alle som er enige der .Raggsokker bruker jeg hele året,kan ikke tenke meg å gå i gummistøvler uten og i bobilen er det faktisk deilig å ha dem på om kvelden

      1. Raggsokker på hytta er et must. Men også hjemme.
        Jeg var litt redd for det med betaling. At hun ikke ville ha penger, bare være snill liksom. Men alle sokkene i papirposen hadde prislappen. Hun har sikkert hatt de med på et julemarked eller noe slikt.
        Så da vipsa jeg vare summen på prislappene mens hun var inne og fiksa kaffe.

    2. Raggsokker er best ! Sånn fargefest gjør meg glad. Ikke minst supert at venninna di tar seg greit betalt.

    3. Skikkelig fargebombe med glade farger! Digger farger på sokkene, etter kun å hatt grå før. Hvorfor være grå mus på føttene når en kan være en regnbue? Bruker de året rundt, enten kun ullsokker eller over “vanlige” sokker, gjerne strikkede ankelsokker. God venninne, og bra at hun vet å ta seg betalt for tiden hun har brukt. For selv om hun gjør noe hun liker er produktet hun selger fortsatt underpriset skulle en betalt ordentlig timepris.

    4. Jeg har også sånne raggsokker, men i litt andre farger ♥ Og jeg er enig, her brukes nemlig raggsokker året rundt, så det er skikkelig kos. Jeg strikker selv, og har også strikket for salg noen ganger. Men er også fint å gi bort i gave 🙂
      Nydelige farger på disse du har her ♥

    5. Flotte raggsokker i nydelige farger. Klart man må betale for det koster i tid og arbeid. Jeg bruker raggsokker på bena sommer som vinter. Fant en blogg og oppskrift og voila hadde jeg 8 par sokker i hus. Kjekt å ha hjemme og i vogna. Nå strikker jeg tøfler som skal toves. Varme og gode skal de bli, og farger blir man glad av.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg