Forskjellene øker.

God morgen! Jeg ligger her i hotellsenga og knotter dagens første innlegg. Snart skal jeg gå ned og spise hotellfrokost. Det blir bra! Det er vel noe av det beste ved å bo på hotell? Etter det venter en ny dag med masse politikk. Jeg gleder meg.

Jeg har ennå ikke bearbeidet og reflektert over alle inntrykkene jeg fikk i går, det tar litt tid og sortere både tanker og refleksjoner og så ta med seg det i det videre politiske arbeidet.

Han snakket selvsagt blant annet  om forskjells Norge. Kampen mot forskjells Norge er jo en av våre hovedkamper. Vi har kanskje ikke lyktes helt i den kampen. Det har aldri vært så mange milliardærer i Norge. Samtidig blir køene lengre og lengre hos matsentralen og andre som deler ut mat til de som ikke har råd til mat.

Man har sett en voldsom økning i disse køene i år etter den galopperende prisveksten det har vært på alt fra brød til bensin. Man vet at i 200.000 husholdninger i Norge  skipper de voksne ett eller flere måltider for å sikre at barna skal få nok mat. Samtidig som Orkla sier at selv om de har et godt overskudd, jeg husker ikke hvor mange millioner eller milliarder, så må nok matprisene øke enda mer. De må ta igjen for økte råvarepriser og sikre at de får et minst like godt resultat til neste år.

Det er et tankekors at enten det er gode eller dårlige tider forventer de som tjener de virkelig store pengene at profitten deres skal holde seg stabil. Det er ingen grunn til å slutte kampen mot forskjells Norge. Jeg vil si den er viktigere enn noen gang.

 

 

 

8 kommentarer
    1. Vel, prisen på drivstoff må snarest opp i minst 200 kroner literen for å få en drastisk reduksjon i forbruket. Vi burde vært nede i null for tyve år siden. Ingen politiske problemer er viktigere enn dette. Hvor er viljen? Den ligger og velter seg i den økonomiske grisebingen sammen med evnen. Det hele er ganske perverst.

    2. Tittet på et arkivbilde fra Fredriksstad blad her om dagen. Det var fra 2020 altså – ikke lenge siden.
      Der viste skiltet fra bensinstasjon kr. 12.-

    3. Det verste er at jeg er redd det kommer til å bli enda tøffere fremover.
      Fir hvert grep som tas, får det store følgeeffekter for veldig mange.
      Vi har levd godt og hatt gode år, men nå rammes økonomien på alle fronter.
      Da blir det vanskelig både for privatpersoner og bedrifter og det blir ikke lett å omstille seg til en helt ny hverdag vi ikke har kontroll på.😔

    4. At Arbeiderpartiet mister oppslutning er forståeleg… Dei svevar tilsynelatande i si eige høgtlønsboble…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg