Frodiths fotoutfordring FLAU

Det er ikke ofte jeg blir flau.  Jeg tar meg selv litt for lite høytidelig til det. Men på dette bildet fra 2012 er jeg faktisk flau.

Nei, det er ikke derfor jeg er så rød I ansiktet.

Bildet er tatt da vi var på ferie Pitigilano i Italia.  Vi hadde gått fra landsbyen og opp til vinhandleren i hulen via noen helt fantastiske stier.  Rødfargen i ansiktet skyldes at denne kjerringa hadde utsatt seg for fysiske anstrengelser i varmen.

Vel, så til det som gjorde meg flau. Når jeg kom opp til vinhandleren i hulen, sliten og varm, sto Gamle Gubben Grå og snakket med vinhandleren. Han hadde fått et lite plastglass med hvitvin, en smaksprøve, og ga glasset videre til meg for å høre hva jeg mente. Det er jo jeg som er vinkjenneren i familien.

Så hva gjorde kjerringa? Jo hun la hodet bakover og hellte i seg alt innholdet på styrten. Like lite vinsmaking som Ola Dunk på grisefest i “syden” eller en sliten russ. Jeg var varm og tørst, og vannflaska hadde gått tom nede I lia.

Både Gamle Gubben Grå og vinhandleren så på meg med store øyne. Jeg er litt usikker på hvem som var mest flau, jeg eller Gubben da han med litt innbidt stemme ga meg en forelesning i vinsmaking.

Vel, vi kjøpte med oss et par flasker av vinen jeg hadde ,”smakt” på…..

6 kommentarer
    1. He he. Jeg måtte le. Det minner meg om min mann og jeg i Italia. Ettersom jeg ikke drikker og fikk tildelt smaksprøve hver eneste sted vi dro og ga dem til min mann. Han da ble han rødere og rødere etter hvert:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg