Gamle Gubben Grå har fått støv på hjernen

Reklame | Neatsvor, Tekhuset,

Dere vet jo hvor opptatt jeg er av å skape en herskapelig stil i Drømmehuset.  Og skal det bli riktig herskapelig så må man ha tjenerskap. Jepp! Du leste riktig. Denne blodrøde kjerringa har gått hen og skaffet seg tjener!
Eller ikke tjener akkurat, mer hushjelp….. eller kanskje mer korrekt vaskehjelp.
Hils på Neatsvor X600 pro, eller “Late Brit” som hun blir kalt her i huset.

Vi har jo fra før robotgressklipperen “Late Kai den andre”, og selv om jeg var lynende sint da den dukket opp, vi burde da klare å klippe den knapt ett mål store plena selv, måtte jeg motvillig innrømme at vi aldri hadde hatt så grønn og fin plen som etter den anskaffelsen.
Kanskje en robotstøvsuger ville ha samme magiske virkning på gulvene i Drømmehuset?  Det var verdt et forsøk.

Jeg åpnet esken og satte meg godt til rette med bruksanvisningen som heldigvis var på norsk og leste den grundig.
Når jeg var klar til å studere Neatsvor X600 pro  nærmere hørte jeg en metallisk stemme bak meg: “Hello Owner!”. 
Yngste Sønn og Gamle Gubben Grå er som menn flest ikke så opptatt av bruksanvisninger, og robotstøvsugeren var alt klar til dyst.

Neatsvor X600 pro tok en liten runde i Drømmehuset, før hun trakk seg tilbake til ladestasjon. I følge bruksanvisningen trengte hun en god natts søvn, eller å lade 12 timer. Jeg er ingen urimelig arbeidsgiver. At tjenerskapet får tid til å finne seg til rette og hvile ut etter reisen er bare rett og rimelig.

Jeg er usikker på hvem som var mest utålmodig med å komme i gang med støvsugingen neste dag, Neatsvor X600 pro eller Gamle Gubben Grå.  Men Gubben var veldig ulikt han  i gang med støvsugingen lenge før jeg var ferdig med frokosten.

Det så ut for meg som om Neatsvor X600 pro gjorde en grundig jobb. Hun arbeidet seg relativt systematisk gjennom rommene, krabbet under sofaer og digre skjenker, og var innom alle kriker og kroker. Ikke noe unnasluntring der i gården.

Når hun meddelte at rengjøringen var ferdig og at hun returnerte til ladestasjon tok vi spent og tok ut støvsamlerboksen. En ting er å fly over gulvene med en harelabb, en annen ting er jo om støvsugeren også får med seg støvet.
Jeg skal innrømme at jeg var litt spent da vi åpnet boksen.  Det var resultatet i boksen som var avgjørende for om jeg ville være fornøyd med den nye tjeneren eller ikke.

Jeg vet ikke om “fornøyd” var det første ordet jeg tenkte på da vi åpnet lokket.
Mer sjokkert, eller kanskje mest flau.
Vel var det kanskje en stund siden jeg hadde krabbet med støvsugerslange eller vaskefille lengst under alle de tyngste møblene, det er vel rundt ti måneder siden sist julevask, men at det skulle være så mye i støvsamleren hadde jeg ikke trodd.

Apropos jul, når jeg studerte den velfødde hybelkaninen som lå i støvsamleren nøyere er jeg rimelig sikker på at jeg så et par barnåler fra forrige juls juletre.

Om Gamle Gubben Grå var like sjokkert og flau som meg over størrelsen på hybelkaninen vet jeg ikke. Antakelig ikke. Det er liksom jeg som har tatt meg av gulvvask og støvsuging her i heimen. Har aldri virket som om Gamle Gubben Grå har følt noe ansvar for den delen av husarbeidet.

Akkurat det har endret seg etter at Neatsvor X600 pro flyttet inn i Drømmehuset. For nå støvsuger Gamle Gubben Grå hele tiden.
Jeg lyver ikke når jeg forteller at første dagen ble det støvsugd tre ganger her i heimen!! Hele tiden var det noe nytt Gamle Gubben Grå måtte prøve ut. Det var ekstra børste for hundehår som måtte testes, og etter det så ble det innsatt vanntank og montert mopp.
Skal man først anskaffe seg vaskehjelp hjelper det ikke med ei som nøyer seg med å feie over gulvet. Neatsvor X600 pro har eget moppeprogram med tilhørende mikrofibermopp og vanntank, så du kan be henne om å moppe over gulvene så vel som å støvsuge.
Men det beste av alt tror jeg Gamle Gubben Grå mener er appen han kan styre Neatsvor X600  pro med.

Akkurat det å få installert appen vakte litt frustrasjon og til dels høylytte ukvemsord som ikke egner seg på blogg fra Gamle Gubben Grås side. Det hadde mest med evnen til å ta seg tid til å lese en bruksanvisning punkt for punkt å gjøre. Når vi sammen gikk gjennom bruksanvisningen, og Gamle Gubben Grå lot være å trykke på noe uten at jeg ga beskjed fikk vi det til.

Gamle Gubben Grå kan nå sette i gang  Neatsvor X600 pro fra hvor han måtte ønske.
Appen gir han og muligheter til å legge inn “no go” soner. Sånn at støvsugeren ikke forviller seg opp i hundesenga til Charlie Chihuahua eller mopper teppet i gangen,
Mye smart teknikk som jeg ikke har brydd meg om å sette meg så veldig inne i, men som Gamle Gubben Grå gjerne forteller meg om. Han har et eget kart på appen som viser huset vårt, og hvor han kan kommandere Neatsvor X600 pro til å støvsuge eller mobbe hele eller deler av huset. Hvor lang tid rengjøringen tar osv.

Jeg har ikke installert noen app.  Jeg har knapt rørt  støvsugeren.
To ganger har jeg dristet meg til å trykke på knappen og sette i gang Neatsvor X600 pro.
Begge gangene har Gamle Gubben Grå overraskende spurt: Har du satt i gang støvsugeren? Når jeg bekrefter det forteller han at han da alt har støvsugd tidligere på dagen.

Vi har hatt Neatsvor X600 pro en uke i kveld.  Jeg har telt etter, og i løpet av den uken har Drømmehuset blitt støvsugd eller moppet 12 ganger!!!  Det er jeg rimelig sikker på at er ny ukesrekord.
Å få Neatsvor X600 pro i hus er noe av det smarteste jeg har gjort.  Jeg sitter her med bena på bordet og lar robotstøvsugeren gjøre jobben. Jeg trenger ikke trykke på knappen en gang, det tar Gamle Gubben Grå seg av via appen sin.

Er du interessert i å sjekke ut vidunderet nøyere kan du lese mer her. Dette vidunderet er visst blitt kåret til best i test.

 

Har du lyst på din egen Neatsvor X600pro? Sjekk ut denne siden neatsvor.no

Robotstøvsuger Test 2022

 

13 kommentarer
    1. Bråker den som en støvsuger og hvor mye hundehår tåler den? Hvordan fungerer den over tepper og filleryer? Eller må det være “helt åpent landskap” for at den skal fungere?

      1. Den fjerner hundehårene greit her, men vi har nå en korthåret chihuahua. Den røyter en del, men det er jo små hår.
        Den fungerer greit over tepper. Men det sies at den kan sette seg fast hvis teppene eller filleryene har frynser.

    2. Så fint å få så god innføring da! Må si jeg ble rimelig interessert ja..hater støvsuging, gubben må sveives igang, spørres fint..sjøl om støvsugern har stått midt på golvet i ei uke, tar han ikke hintet, sjøl om han sa han kunne støvsuge hver dag sist vi krangla om støvsuging..Håper du får reklameinntekter, for dette var god reklame! Men er nok jeg som i tilfelle må installere appen osv..han jeg bor med er ikke opptatt av slikt heller . Sist (og antagelig eneste gangen i sitt liv..) han vaska golvet, var i militæret i -74 , han flyter på det enda..

      1. Hehe. Da er det best du installerer appen.
        Gamle Gubben Grå er heller ingen flittig bruker av vaskefille og vaskebøtte. Da må nok kommando-stemmen frem mer enn en høflig forespørsel.
        Ja, jeg har fått betalt for dette innlegget, som du ser er det behørig merket med reklame. Men jeg er virkelig fornøyd. Vi har hatt støvsugeren i litt over en uke og vi er veldig fornøyd.
        (Og akkurat i det jeg sitter og skriver startet Gubben opp “Late Brit” for dagens støvsuging. Klokka er 10.50 søndag formiddag. DET hadde aldri skjedd med en annen støvsuger.)

    3. Gratulerer med nytt vidunder i heimen. 😃 Du skriver, som alltid, bra. En fornøyelse å lese.
      Ønsker dere en videre fin og støvfri søndag.

    4. Gud verden for en reklame! Flere late kjerringer her i landet. Har en gubbe som har snakka om det, for å skåne ryggen er det en god investering, men appen tar gubben seg av. Tror jeg må innom Elkjøp i morgen etter legebesøket. 😁

    5. Så gøy at du kan reklamere for denne støvsugeren..Høres flott ut, ja man får sjokk når den går så grundig til verks..
      Man får lissom ikke tatt og dratt frem møblene hver uke eller hver måned heller..Nå har dere flott utstyr og kan nyte mange late dager på torget på Hønefoss på lørdager heretter..
      Du er flink til å skrive, dette her gjorde at jeg fikk fikk lyst til å kjøpe meg en slik støvsuger! Du påvirket ved dette innlegget.

      1. Jepp, nå blir det kaffe-latte hver lørdag!
        Ja, dette var et gøyalt oppdrag. Og så bra at du fikk lyst på sånn støvsuger Da har jeg vel skrevet et bra innlegg.

    6. Vi har problemer med å få koblet appen og støvsugeren. Har du noe tips? Gubben mener vi har for raskt nett. Høres rart ut

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg