Hjem, kjære hjem…

Det var virkelig godt å lande hjemme i kveld. Hjemme for godt. Ikke tenke på at om 48 timer skal jeg dra igjen.  Kjenner jeg virkelig lander.

Av alle ting har jeg brukt kvelden på å male fuglehuset.  Jeg som ikke brukte en eneste kveld på verksted for å snekre fuglehus, bruker altså første “fri-kveld” til å kose meg med å jobbe med fuglehuset. Noen vil muligens kalle meg vrang.

Men det er forskjell på å snekre, sage og lime og å male. Jeg har alltid likt å male.

Så med radioen på i bakgrunnen og Gamle Gubben Grå I snakkbar avstand har jeg kost meg med maling og fuglehus.

Noe annet som har gledet meg stort i dag er at en radiograf ser ut til å bli Norges nye stortingspresident. Masud Gharahkhani er radiograf, og arbeidet noen år ved Kongsberg sykehus før han ble politiker på heltid.  Radiograf fra Buskerud som stortingspresident, hadde vedkommende vært fra Rødt i tillegg hadde alt vært perfekt.  Men siden det garantert går nnoen år før Rødt får presidenten, er Madud et godt alternativ. Han skårer tross alt på to av tre punkter.

Spøk til side. Jeg kjenner ikke Masud, men jeg kjenner jo til han. Vi har en del til felles, en god del felles kjente både i radiografmiljøet og i politikken. Slik jeg har dannet meg bilde av han er han en engasjert politikker og en trivelig fyr.  Så jeg er oppriktig glad for valget.

Det er og relativt underholdende hvor sure og sutrete flere av de som ikke ble stortingspresident er. Når Giske så I går i beste sendetid kom med kritikk av Støre og regjeringen, ja da er politikk virkelig god underholdning.

Å så deilig! Jeg kan atter bruke mer tid og krefter på politikk enn på sirkeltrening. Livet er herlig dere!

 

8 kommentarer
    1. Bra du nyter å være hjemme.
      Håper han er bra i skatterett for der har dem sviktet hele flokken.
      Når man hyrer inn Elden har man ikke rent mel i posen for å si de sånn.

    2. velkommmen hjem ,kjekt å være på rehab men ennå bedre å komme hjem ,så lyt en fortsette med noen av dei nye rutinene :=) og å male fuglehus er jo ikke det verste en kan begynne med.
      Det er masse snusk blandt topp polotikerane som bør ordnes opp i ,jeg bruker å si att dei jobber for å sikre seg og sine og så leiter dei etter alle tenklige muligheter til att vi som har lite,er syke eller uføre skal få mindre,på tide med nytt blod tenker eg

      1. Takk.
        Ja, det smaker litt mye av kameraderi. Håper man får ryddet ordentlig opp.
        Håper og at man får ryddet opp slik at uføre ikke mister muligheten til litt inntekt.

    3. Ja, voldsomt til sutring – og hun som var sikker på at hun var blant de etterforskede sier nå hun har fulgt reglene til punkt og prikke. Jeg ville vel byttet ut «fulgt» med «utnyttet».
      Tror hun hadde tjent på bare å la det ligge nå, håpe på å bli glemt litt.

    4. Så godt og være hjemme og nyte den nye hverdagen.
      Og så skal du snart starte med juleforberedelser. Det blir bra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg