Jeg svarer på spørsmål….

Endelig et innlegg på toppen av blogglista det går an å ha litt moro med. Takk Isabell!!! Ja, for det er selvsagt Isabell som er på toppen av lista igjen. Andrea Sveinsdottir som tronet øverst i går er skjøvet ned på en annenplass.  Og jeg, jeg er nede på en 97. plass. Forståelig.  Jeg har virkelig måttet vri hjernen de siste dagene.  Men nå, nå skal det bli lesere!  For i dag, i dag svarer jeg på ryktene.

Siden jeg, som de fleste andre, er den siste som får høre rykter som går om meg selv så svarer jeg på ryktene som Isabell Raad påstår at svirrer om henne.  Det er sikkert de samme ryktene som svirrer om oss begge, so here we go

Stemmer det at du holder på/har holdt på med en av guttene i vennegjengen din som du henger med for tiden?
Nå er jeg litt usikker på hva det menes med “gutter i vennegjengen”. Jeg synes jeg omgås mer med gubber enn med gutter…Men jeg verken holder på med eller har holdt på med noen andre enn Gamle Gubben Grå de siste 30 åra.
Og hvis jeg hadde det, hadde jeg selvsagt ikke innrømmet det på en blogg.  Det hadde nok ikke Isabell Raad heller…

Jeg har hørt at du er toppbloggeren som har fått fengselsstraff. 
Takk for komplementet! Ja, at du kaller meg toppblogger. Nei, jeg har ikke fått noen fengselsstraff.

At du blir brukt av venner og familie for dine penger.  
Vel, nå er jeg en av Norges dårligst betalte radiografer så det er liksom ikke så mye penger å hente ved å henge rundt meg. Så, nei. Det må nok være helt andre grunner til at venner henger med meg.  Kanskje jeg rett og slett bare er kul?
Problemet mitt er vel heller at noen venner finner ut at jeg har veldig vanskelig for å si nei, så det er lett å spørre meg om hjelp til alt fra hagestell til maling av kjøkkeninnredning.  Der har jeg blitt flinkere til å si nei.  Når jeg er utslitt kan jeg ikke bruke opp den lille energien jeg har på andres hus og hjem.
Nå er jeg syk og sliten og må prioritere meg selv.  Jeg har funnet ut hvilke venner som faktisk er der for meg når jeg trenger dem.  De er jeg utrolig glad for at jeg har i livet mitt.
Jeg har og funnet ut hvilke venner som ikke  er så veldig opptatt av meg når jeg ikke er full av energi og full av trøst og omtanke for alle andres trivielle hverdagsproblemer.

Siden jeg har vært hovedinntektskilden i denne familien i de 30 åra Gamle Gubben Grå og jeg har vært sammen, så kan man jo beskylde han for å ha “brukt” meg for pengenes skyld.  Jeg skal ikke stikke under en stol at slike beskyldninger nok har blitt skreket til Gamle Gubben Grå når frustrasjonen over dårlig økonomi har vært stor samtidig som jeg har vært utslitt etter mye overtid.  (Det er ikke pent å stå utenfor huset vårt å lytte…)
Men Gubben har vel bidratt med andre ting enn penger, og har jo muliggjort at jeg har arbeidet meg halvveis i hjel helt frivillig.

At du har hatt sex på et fly. 
Niks. Jeg har aldri hatt sex på et fly.  Og tro meg. Jeg har ikke noe mål om å ha det heller.

Det er et rykte som går rundt, om at du er en veldig hardt arbeidende person. 
Ryktet stemmer, eller stemte i det minste før jeg ble syk.  Det var vel derfor jeg ble syk….
Det ble litt mye arbeid, litt mange utfordringer jeg ville løse.  Jeg ble hengende på etterskudd og listen over alt jeg skulle burde måtte gjøre ble for lang. Når jeg da mistet all energien, begynte å ta snarveier som gjorde at jeg bare fikk flere utfordringer…  ja da ble det tilslutt litt mye…
Fremdeles er jeg hardt arbeidende inne i hodet.  Jeg har dårlig samvittighet for alt jeg ikke gjør..
I dag, for eksempel. Første ordentlige feriedag…
Jeg burde vært og besøkt Høvdingen…
Jeg burde vært oppe igjen på hytta, gjorde jo ingen ting der i helga,
Jeg burde skrevet noen leserinnlegg – og jeg glemte dagens nedtelling til valget på Fb i går.
Jeg burde sendt en SMS til sjefen..
jeg burde få ferdig det blomsterbedet, de nattbordene og badet trenger virkelig en vask….

Jeg burde senke skuldrene og slappe av. men…….

At du faker oppveksten din i boka di. Altså at det ikke var så ille som jeg skal ha det til.  
Jeg har ikke skrevet noen biografi, og det er rart at disse toppbloggerne i begynnelsen av 20 årene alt har skrevet biografien sin.

At du tjener 500k i måneden.
Niks. Norges dårligste radiografer tjener ikke 500k i måneden.  Med ubekvemstillegg er det så vidt vi tjener 500k i året. de med lavest ansiennitet eller bare dagtid tjener ikke det heller.

Jeg har hørt at folk som mislikte deg på VGS har tatt kontakt etter at du ble kjent?
Kjent og kjent.  Jeg er bare en liten lokalpolitiker og en liten blogger.
Den eneste fra ungdomstiden som jeg har “kontakt med” på grunn av min “blogger karriere” er Hanne Beate.   Tror og håper hun ikke mislikte meg på videregående. Vi gikk forresten aldri på samme skole.

Stemmer det at du blir å se på TV-skjermen i 2019? 
Hvis alt går som planlagt den 9. september og jeg får fast plass i kommunestyret etter valget kan jeg i det minste ses på vebTV overføringene fra kommunestyremøtene.

10 kommentarer
    1. Hehe…
      Jeg vet hvem som fikk fengselsstraff. Lite skjules på internett, selv om det gjøres iherdige forsøk på det. Men jeg sier ikke no’.

      Du må øve deg på en “gilittmerfaenholdning” angående alt du ikke får gjort, og heller glede deg over det du faktisk fikk gjort. Selv det å sove på sofaen er noe å glede seg over, fordi kroppen trengte den luren. Alt det andre…det løper ikke avsted..haster ikke.

      1. Det kommer vel et blogginnlegg når toppbloggeren har sonet ferdig, og det innlegget kommer helt sikket på toppen av lista….
        Ja. Du har helt rett, Jeg må bli flinkere til å gi faen. Men det er ikke lett. I min oppvekst lå vi ikke på sofaen på dagtid hvis vi ikke var “kleine”. Og hvis en var klein, ja da var en godt over halvveis død.

        1. Hei. Så sant. i gamle dager måtte man gå på jobb eller skole selv om man følte seg syk.. var man syk ble man sendt hjem igjen.
          Gode gamle dager det.
          Takk for godt innlegg. jeg ønsker deg en fin dag
          Lise

    2. Greit å få svart på ryktene som svirrer, hihi! Så godt å endelig ha ferie, – da synes jeg du burde ta det siste punktet på lista og nemlig slappe av. Det andre stikker ikke av.😊 Veldig koselig å få kontakt med deg igjen via bloggen, – og husker deg som veldig trivelig og morsom i ungdommen, og langt fra ei jeg mislikte. 😂 Vi gikk jo ikke på samme skoler noen gang, men ble kjent via speideren.

      1. Og jeg synes også det er så morsomt å ha fått kontakt igjen.
        Du var den stødige, rolige jenta med en lun form for humor. Kanskje ikke den villeste av oss, men ei tvers i gjennom skvær jente.

    3. Herlig!! Du er bare herlig! Så gøy å se svarene DINE 😀 Har ikke lest hennes for å si det sånn, for jeg leser DENNE toppbloggeren, og ikke den andre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg