Kokkejævel har større tiss enn meg….

Ja, jeg vet jeg kan virke desperat.  Men i går ramla jeg fra 41. plass til 43. plass, og da må man ta drastiske virkemidler i bruk.  Kokkejævel der oppe på bloggtoppen, Klick-bittenes konge; har forstått det.  Og det var han som først brukte tisse-størrelser i overskriften på et blogginnlegg som skulle handle om påskeegg.

Innlegget handler egentlig om at Kjærest hadde kjøpt påskeegg til han, men at hanselvsagt ikke hadde kjøpt påskeegg til Kjærest.  At han så løp ut og kjøpte en hel haug med ting de trengte likevel (lørdagshandelen) og pakket det inn i aluminiumsfolie og lot som det var et kjempestort påskeegg.  (Som da selvsagt var større enn det påskeegget Kjærest hadde gitt til han.)

Jeg har gitt bort fem påskeegg i år, men har ikke selv fått noe påskeegg.  Det er helt greit. Jeg gir bort påskeegg for å glede andre, ikke for å få noe tilbake.
Jeg tror ikke jeg har fått påskeegg siden bestemor sluttet å gi oss barnebarna det.   Hun døde i 1986, og sluttet nok med påskeegg til oss barnebarna noen år før det. Tipper påsken 1984 var sist jeg fikk påskeegg.

Og Kokejævel. Størrelsen har ingen ting å si! Absolutt ingen ting!  Det er innholdet som teller.
Man kan legge mye fint i et lite påskeegg.  Et smykke eller en eksklusiv parfymeflaske trenger ikke store egget.  Noen ganger er det tanken som teller mer enn selve gaven.

Kjærest blir rørt når hun får handleposen pakket inn i aluminiumsfolie. I det miste til hun får av folien og ser at det er tingene på handlelista hun sendte med kokkejævel da han ble sendt ut for å handle som er innholdet i påskeegget.
Batterier, ny vannkoker, ost, kjeks, syltetøy og lettøl.  Ser ut som handleposen til en lørdagskveld med ost og kjeks spør du meg.  Men Kokkejævel, du har glemt frukt og litt grønnsaker.  På en tradisjonell ost, og kjeks kveld fra 80 tallet hørte det med både druer, appelsin, paprika og gjerne pærer. Og så ville jeg hatt ei flaske rødvin,.

Det er viktig å gjøre kvinner rørt av og til.
Det høyner oddsen har jeg lært meg gjennom et langt liv.

Sitatet over er hentet fra Kokkejævel sitt innlegg.  Jeg drister meg til å komme med nok et tips til Bloggtoppens konge.  Det er mulig oddsen øker hos damer hvis du gjør dem rørt, men tro meg den ville øke enda mer hvisdu ikke skrøt av alt fra påskeegg til frieri på bloggen.
Jeg er klar over at det gir sidevisninger og klikk. Du er en “Svigermors drøm” og en passe romantisk fyr alle vi damer på 30+ drømmer om.  Men for sånne kjerringer som tenker, kan det hele virke litt spekulativt.  Gjør du ting for å glede Kjærest, for å høyne oddsen eller for å tjene penger, få sidevisninger på bloggen?

Vel, nå har jeg gjort som Kokkejævel. Skrevet om tisse-størrelse på et blogginnlegg som handler om påskeegg. Nåkommer jeg helt sikkert til å fyke oppover på bloggtopplista.

 

 

 

2 kommentarer
    1. Haha, jeg blir nokså oppgitt kjenner jeg. Og jeg trenger ikke lese hans innlegg, for du beskriver dem riktig så levende :D:D:D
      Jeg har heller ikke fått så mange påskeegg etter jeg ble voksen, men et par ganger har det blitt fra venninner, og fra kjæresten. I år ble det ingen, men jeg kjøpte ett til meg selv 🙂
      Jeg ga 3 bort i år. Hadde det ikke vært for corona, hadde jeg gitt 6 bort 🙂 Synes det er en fin tradisjon, så jeg deler gjerne ut påskeegg til dem jeg er glad i ♥
      Synes du sier det så fint, at du gir bort påskeegg for å glede, ikke for å få noe tilbake ♥
      Ha en fin 1. påskedag ♥

    2. God påske….
      Herlig sitert. Koselig med egg da med noe godt i 🙂 De har det virkelig gøy der oppe i Alta skjønner jeg…Leser ikke ikke de helt på topp lenger jeg. Leser mine faste 🙂 God Påske <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg