Kunne ikke falle meg inn og trekke inn magen…

Kokkejævel på toppen av bloggtopplista trakk inn magen så godt han kunne. Det hjalp ingenting.  Han fikk ikke på seg dressbuksa.  Jeg er på 53. plass og har ingen planer om å trekke inn magen!  Bunaden kommer til å henge i skapet i år og.  Det er 25 år og 30 kilo siden jeg var inne i den sist.

Det har snødd hos Kokkejævel.  Hos oss er det fint klart vårvær, litt mye vind men behagelig temperatur mellom vindkastene, (Utsikten er fra Vikerfjell ikke langt her fra og er ikke tatt i dag – har lufta hundene, men har ikke vært på fjellet.)

Det er ikke noe 17. mai pynta frokostbord her i huset sånn som hos Kokkejævel. Der har jeg helt klart forbedringspotensialer. Men vi skal ha lang frokost med varme rundstykker,  Dette blir en 17. mai uten det vanlige stresset hvor jeg knapt får slengt i meg ei brødskive mellom slagene.
Har laget Pavlova.  Er ikke det den optimale 17. mai kake?   Pavlova til frokost går fint i dag.

Jeg skal forsøke å få med meg litt hornmusikk, og kanskje bilkortesjen som skal erstatte barnetoget her i byen.  Og skal vel stå ute på terrassen og gaule “Ja vi elsker” klokka 13, kanskje.  Vil jo ikke skremme naboene – og jeg har absolutt ingen sangstemme.  Fikk brev med hjem da jeg gikk i 3. klasse. “Det hadde vært fint om Brit holdt munn i sangtimene…”  Jeg mener, da er sangstemma ille!

På kvelden skal vi ut til Høvdingen og spise spekemat.  Vanligvis samles storfamilien, men vi er for mange til å få til det i år, så nå fordeler vi oss litt ut over dagen.

ha en fin 17. mai folkens!

 

 

 

5 kommentarer
      1. Den læreren ødela sanggleden effektivt en gang for alle.
        Når jeg nevnte historien for Mamma i godt voksen alder, sa hun at hun trodde læreren hadde ment at jeg ikke skulle SNAKKE når vi skulle sy te, spille blokkfløyte, lytte til musikk etc. Jeg var utrolig flink til å SNAKKE hele tiden og fikk utallige snakkekryss og meldinger med hjem om det.
        Jeg vet ikke. Jeg fikk det for meg at det var sangen det var noe galt med.
        Hun læreren vår ikke verdens beste pedagog på så mange måter.

    1. Enig med din mor, læreren må ha ment at du ikke skulle snakke når hun underviste. Syng med den stemmen du har😆, det gjør jeg.
      Kos dere og ha en fin 17. Mai😊
      Mvh Bette

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg