Litt politikk på en søndag…

Jeg har jo fortalt dere om min “hemmelige” plan. Den om å bli toppblogger, og influenser og på den måten influere, påvirke, alle til å stemme Rødt ved valget til høsten.  Målet mitt er at Rødt skal gjøre et så godt valg som mulig.  Det er heller ikke noen hemmelighet at jeg ønsker meg inn i kommunestyret på Ringerike.  Jeg mener at det ikke er noe galt i å ha ambisjoner på egnevegne.

Da jeg vr i Amsterdam i januar fikk jeg en telefon med oppringning fra mitt politiske forbilde og nestor om jeg kunne tenke meg å stå på lista til fylkestingsvalget til høsten.  Jeg ble overrasket over spørsmålet, og måtte be om betenkningstid.  Jeg har aldri tenkt på meg som en slik politiker.  Og siden Buskerud opphører ved nyttår og fylkestinget som skal velges til høsten, er Viken fylke. Altså et felles gigafylke slått sammen av Akershus Østfold og Buskerud.  Jeg har aldri tenkt sp mye på den regionsreformen, annet enn at jeg synes det er en dum ide.
Vel etter litt betenkningstid der nede i Amsterdam ringte jeg opp igjen og sa det var greit.   Han sa han kom til å arbeide for at jeg kom et stykke opp på den list, og at nominasjonskomiteen sikkert kom til å ta kontakt med meg. Jeg sa det var greit, og hørte ikke noe mer.

I går var det stiftelsesmøte / Årsmøte i Rødt Viken.  Og som den eneste fra Ringerike møtte jeg opp. Vi hadde flere plasser, men det var ingen andre som hadde mulighet.   Ikke tror jeg det hadde så høy prioritet heller.   Det er enten globale eller lokale spørsmål som stort sett opptar oss.
Vel, jeg tok som sagt turen. Synes jo slikt er litt spennende. Ikke minst å møte og bli kjent med flere fra Rødt andre steder.
Jeg fikk for første gang se forslaget til lista til fylkestingsvalget.
Litt overrasket, eller temmelig overrasket, oppdaget jeg at jeg var ført opp på en kumulert 8. plass.  Og etter debatt og noen endringer, var jeg fremdeles på 8.plass da lista ble vedtatt.
Jeg tror ikke en 8.plass holder til en plass på fylkestinget.  Da bør vi vel ha rundt 11- 12% oppslutning. Det hadde jo vært gøy, men jeg tror ikke det er realistisk.  Men en varaplass er innen rekkevidde.   Innen jeg dro fra møtet hadde jeg og klart å si ja til å stå som vara til styret i Rødt Viken. Jeg var i det positive hjørne i går.

 

 

 

4 kommentarer
    1. Du behøver ikke å stå øverst på topplista for å få meg til å stemme Rødt, har gjort det lenge nå ❤️ Så flott å bli satt opp på lista, og her har du jo en mulighet til å klatre oppover. Lykke til videre 😉
      ::
      Jeg blogger nå på nouw for å sjekke ut om det er bedre, har du lyst til å følge meg videre der? Ja da finner du meg her: nouw.com/veralynn

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg