Rapport fra påskefjellet.

Vi har sett sol og blå himmel i dag. Det varte ikke så lenge, så jeg fortet meg å knipse bilde.

Været har vel stort sett vært ok, selv om vi ikke har hatt så mye sol. Rundt 0 grader, lite vind og nedbør.

Gamle Gubben Grå og jeg har gått tur med hundene. Det har Datteren og jeg og.  Der er et flott område å gå tur i, også på vinterstid. Og ja, piggskoene er på.

Ferske harespor krysset veien og var lette å se i nysnøen da Gamle Gubben Grå og jeg var ute på den første turen.

Hva har så ungene bedrevet dagen med etter den litt heavye måkeøkta i går? Jo de har måkt hyttetaket. Det tok noen timer det og. Utrolig glad og takknemlig for at vi har så snille, flinke og arbeidsvillige unger.

Gamle Gubben Grå har hjulpet til en del med snømåkingen. Noe av snøen måtte forflyttes to ganger. Det er vanskelig å måke tak uten at noe av snøen lander der det ble måkt i går.

Vi har kost oss. Det er ikke bare jobb. Spist god mat og påskemarsipan. Lest bøker, skravla og ledd.

Vi tar tidlig kvelden. Folk er slitne og de tidligste av oss startet dagen før klokka 6.  Jeg var blandt dem.

Yr lover bra vær i morgen. Folk fabler om skitur, solvegg og bålpanne. Det blir bra

16 kommentarer

Siste innlegg