Så var det middagen da….

Dere husker kanskje at jeg i innlegget Kjerringa leker kokke(jævel) avslørte at det var jeg som skulle lage middag i dag.  At jeg lurte på hvordan det skulle gå fordi jeg var avhengig av hurtigmikseren for å få kuttet sopp og blomkål til gryn for å lage en perfekt “Blomkål Bolognes”. Ja, for i innlegget Men agurksalaten ble bra…..hadde jeg jo forklart at det begynte å ryke og lukte brent av hurtigmikseren da jeg brukte den til å lage fiskefarse her om dagen.

Vel, jeg benyttet anledningen til å starte med middagslagingen mens Gamle Gubben Grå og Yngste Sønn var opptatt ute. Huseieren der Datteren leier skal drenere samt bygge nye uteplasser og Datteren som har Dumpidals flotteste uteplass må fjerne alt hun har ute der. Gjett hvor alt skal oppbevares så lenge? Riktig, her i Drømmehuset. Så mens Datteren, Gamle Gubben Grå og Yngste Sønn var opptatte med tilhenger og lemping av grill og hagemøbler så jeg mitt snitt til å teste hurtigmikseren.

Og HURRA! Den virket! Både sopp og blomkål ble pulverisert, og en deilig Blomkål Bolognes ble kreert. Ikke noe gikk feil. Sånn bortsett fra at jeg hadde glemt å kjøpe stangselleri, men det går greit uten. Jeg hadde og kjøpt litt for lite hakkede tomater, men det ble erstattet med et glass salsa. Ikke fant jeg fennikel frø heller. Men jeg er ikke så veldig glad i fennikel. Jeg synes bolognesen ble svært god.

Spiste ungene? Niks. Ingen av de liker sopp og det hjalp ikke at den var nærmest pulverisert.  Vel mer på meg og Gamle Gubben Grå. Somcson vanlig påpekte at “alt blir bedre med bacon – eller i dette tilfelle kjøttdeig.” Gamle Gubben Grå  blir aldri vegetarianer.  Han takket forøvrig pent for maten etter porsjon en. Når jeg gjorde han oppmerksom på at det var mere igjen  kom han med en idiotisk kommentar om at han var redd for å bli tykk. Ja, særlig! Man blir ikke tykk av blomkål, pasta og tomatsaus. Man blir tykk av  å for eksempel ha en kvart kilo meierismør på rundstykkene han spiser til søndagsfrokosten.  Som dere skjønner, alltid kos å lage middag her i Drømmehuset.

8 kommentarer
    1. Hehe, jeg liker den jordnære og humoristiske tilnærmingen. Herlig, og så ujålete! Det er forresten du også.
      Men, jeg savner et bilde av middagsretten på tallerken? Nam. Sikkert godt, og en ny vri for meg som inspirerer.
      God natt.

    2. Vi har fått en ny prøvelse her i huset nå. Eller prøvelsen er vel mest for meg. Med brukket arm er det en del ting jeg ikke klarer. Derfor får Sørensen lov til å bidra nå. Og det er jo ikke alltid han gjør ting akkurat som jeg i mitt stille indre har sett for seg. Etter noen få smeller med høy akustikk har det gått seg forbausende godt til. Jeg er spent på hvordan det blir når jeg får to armer å bruke igjen.
      Jeg synes retten din hørtes veldig god ut! Slutter meg til den som savner bilder. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg