Kjerringa leker kokke(jævel)

I dag er det på ny min tur til å lage middag.
Som dere sikkert husker fra innlegget Men agurksalaten ble bra….. gikk det ikke helt på skinner sist.
I dag står det “Blomkål Bolognese” på menyen.  Første punkt i oppskriften er “Kjør soppen raskt til små biter i en hurtigmikser.”  Da blir det spennende å se om vu fremdeles har en hurtigmikser som virker….
Neste punkt er “Kjør blomkålen i en hurtigmikser til det ligner små gryn/ ris.” Så som dere skjønner er jeg litt avhengig av å ha en hurtigmikser som virker når tiden er inne for middagslaging. Hvis ikke må jeg tenke kreativt, og jeg og kreativitet på kjøkkenet er liksom ikke alltid en god kombinasjon.
Jeg lover å komme med en oppfølging med bilder senere i dag.
Følg med, følg med!

(Bare en liten teaser for å få opp antall klikk)

3 kommentarer
    1. Haha, skjønt det du. Peis på med innlegg, minst to for dag, helst tre. Med clickbaits og siste setning “mer om det senere” Det er toppbloggeroppskrift for suksess.
      Innholdet spiller ingen rolle. Du kan for eksempel skrive “Endelig Mandag” på en Søndag. Garantert klatring på lista 😉

    2. Lykke til 😁
      Jeg brukte bare fantasien i går. Man tager hvad man haver, og jeg stod litt på huet i datodisken på butikken på fredag. Datokylling marinert i datomarinade og brunet. Opp i en gryte med en boks dato-creme fraiche, kokosmelk, søt paprika i terninger, urtekrydder ( Provence tror jeg det het),salt, litt Natvigs krydderblanding og masse karri. Småkokte et kvarter. For en fantastisk suppe. Jeg ble imponert over meg selv, for jeg er ingen kokk. Siden jeg ikke behøver telle kalorier lenger, lever jeg godt for tiden. Det blir søndagsmaten min også, for produksjonen rakk til to dager.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg