Selleri, sellera

I går måtte jeg ta en smertestillende tablett før jeg la meg. To litt aktive dager ute i hage  kjennes. Da jeg gikk siste turen med Charlie Chihuahua sånn rundt klokka 20 kjente jeg godt at jeg gikk skakt. Et kjent tegn på at ryggen min ikke er god. Heldigvis skal jeg ikke på jobb før fredag. Ryggen har sikkert blitt bra før det. Den er bedre i dag, så en dag hvor jeg ikke lemper, bøyer og står på like hardt er nok smart.

Litt ryggsmerter tåler jeg. Og det er verdt det. Charlie Chihuahua og jeg har virkelig kost oss ute i helga. Jeg synes og at jeg har fått gjort ganske mye. Var flinkest på lørdag. Det kan du lese om her.

I går fant jeg en kasse så jeg fikk plantet ut stangselleri plantene som har spirt godt inne. Eller i det minste noen av de. Trenger ikke et par hundre selleriplanter. Det holder med 12.

Det å finne ei kasse jeg kan plante i i et hjem hvor en har samlemani er ikke den største utfordringen. Utfordringen er å få den frem fra alt som står oppå, inni og rundt. Og kanskje er ikke den første kassa brukbar når du får den frem…. Bra trim for ryggen kan du si.

Så måtte den fylles med jord. Jordsekker er tunge, Ble litt trim der og.

For å slippe å stå bøyd mens jeg plantet sto jeg ved plantebordet på terrassen og ordnet med kasse og selleriplanter. En full kasse med litt over 40 liter jord veier litt når den så skal bæres bort til kjøkkenhagen.

Etter det dreiv jeg og shina litt på terrassen. Kostet vekk løv, flytte på møbler både en og tre ganger og bar ut planter som har stått inne i vinter. Pelargoniar og slikt. Fikk og ryddet vekk noen litt stygge blomsterpotte og tømt ut jord av potter som har stått slik fra i fjor  Merkelig nok tok jeg ingen bilder da jeg var ferdig. Var vel for sliten, for i går var ryggen virkelig vond.

Ikke frister det å gå ut nå og fotografere heller. Det sprutregner og tordner ute. Charlie og jeg har i stedet krøpet under pleddet på sofaen. Deilig med en liten strekk mens vi er alene hjemme.

11 kommentarer
    1. Sannelig bra du fikk gjort så mye før det begynte å regne.🤗👌🏻
      Nå kan du ta deg noen innedager med god samvittighet.😍
      Det er mye god trim i hagearbeid, men det er slett ikke de beste stillingene man står i alltid og det kjennes på kroppen.😨

    2. Synes du har vært skikkelig flink med hage i helgen jeg. Man får igjen for dette. Hagen ser mer velstelt ut og en uteplass som er ryddet er hyggeligere å være. Da kan man jo be opp en nabo på kaffe også. Er det ustelt og rotete så er ikke det noe gøy synes jeg da.

      1. Liker å ha det sånn passe i orden. Har ikke hage som er sånn strøken. Men skal jo ikke se ustelt ut.
        Snakket med en nabo i dag. Han lurte på om han skulle legge seg på alle fire å rake under hekken sin med en liten håndrive for å få tak i alt løv under hekken.
        Jeg sa i fra at hvis han så meg ligge på magen på plenen i min hage, så måtte han ringe 113.
        Det løvet langt under hekken ville nok ikke bli synlig når det kommer løv på hekken hans.

    3. Ja det er det…. erfarte det med tomatplanter i fjor… og når hundrevis av spirer kom tittende frem hadde jeg ikke råa til å fjerne noen… så det blei jo mange planter i fjor… mange overlevde jo ikke fordi jeg ville ha de alle hehehe men, det blei tomater da 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg