Snøhelvete og sommerblomster

Den siste uka eller muligens litt lengre har det lavet ned med snø.    Det har vel knapt hvert en dag uten at det har kommet utallige nye centimeter med ny hvit pudder-snø.  Jeg hater det.
Jeg liker ikke vinteren så veldig godt i utgangspunktet. Men snø som ligger helt i ro på bakken ferdig brøyta kan aksepteres.  Det er fint å se på, og langt mer å foretrekke enn is og holke.  Men så fort jula er over begynner jeg å lengte mot vår.

I går var det ekstra ille.
Jeg kjørte hjem fra Drammen i sludd og regn, og veiene var slapsete og glatte.    Samtidig plinget den inn mailer og meldinger i fleng, så mobilen ble sjekket et par ganger på turen. Jeg måtte jo innom Fretex på Åssiden, og fylle bensin på Vikersund.  Hver gang var det nye mailer fra Svigermor.
Svigermor som forlot Norge forrige dagen for å dra til sitt andre hjem i Spania.
Hun sendte bilder av markblomster hun hadde plukket på veien hjem fra butikken og som nå prydet bordet.
Hun sendte en ny mail med bilde av et blomstrende mandeltre.  Og hun sendte mail med bilde av et sitrontre bugnende av gule sitroner. Hun sendte mail om at hun satt i bakhagen og koste seg med bok og kaffekopp, og klaget over at solen bare skinte inn på kjøkkenet – ikke stua.
Jeg ble ikke i noe bedre humør av disse mailene.

Jeg vil ha vår NÅ!!!

10 kommentarer
    1. “Ondskapsfull” svigermor..jeg ler meg halvt ihjel her.

      Jeg liker ikke vinteren noe mer enn deg, men nå har først tåka, så høljregnet i går laget masse slaps og sikkert fjernet en halvmeter av snøen. Det ser levelig ut akkurat nå, selv om det atter har frosset litt og blitt glatt. Jeg har alle fuglene i området rundt boligen, for jeg mater dem nesten desperat nå så jeg sikrer meg fuglekvitter til våren. Jeg så faktisk solen en times tid også.
      Håpet er stadig lysegrønt. Men jeg vet at vinteren plutselig kan slå til igjen og slenge en meter snø ned på nytt. Februar er lunefull måned her. Sånn ellers har de kommunale brøytemannskapene imponert i år. De skal ha ros for det, selv om jeg stadig er blitt brøytet inne og har måttet ut og få unna høye kanter før de fryser til. 🙂 Før hendte det at de brøytet innkjørselen også, mot å få lov til å legge kjempemye snø fra veien inne hos meg. Uten at jeg hadde spurt om de ville brøyte. Pluss at de gjerne brøytet unna for andre også. Men de kan ikke foreta slike krumspring lenger. GPS og spionering fra overordnede. Modern times 🙂

    2. Ja, Svigermor er ikke helt god 😉
      Her er det sol og blå himmel i dag. Ganske pent med snøtunge trær. Gubben var ute og måkte snø før han dro på jobb.
      Kontroll og effektiviteten i det offentlige fører ril lite fleksible løsninger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg