Svarer på spørsmål

Jeg har lovet dere et innlegg hvor jeg svarer på spørsmålene Adalsjenta har fått på sin blogg. Aadalsjente kommer så vidt jeg vet fra Ådalen, og Drømmehuset ligger på Vågård som praktisk talt er nederst i Ådalen. Det dere lurer på om en ådøling er vel omtrent det samme som dere lurer på om en annen ådøling, så da setter vi I gang.

Hvordan har du det?

Jeg har det i grunn ganske bra. Er litt sliten bare. En engasjerende og sen kveld i kommunestyret i går og jobben som ventet i dag morges… Kunne godt tenkt meg å krølle meg sammen under pleddet etter endt arbeidsdag. I stedet var det en rask dusk, på medfinstasen og avgårde på bursdagsfeiring. Vet hvem som kommer til å sove godt til natta.

Ble så inspirert av treningen din! Men har ikke sett det på noen måneder.. har du sluttet?

Jeg har vel aldri drevet med noe som kan defineres som direkte trening rent bortsett fra de ukene på treningsleiren senhøstes i 2021. Der sluttet jeg en av de siste dagene i november 21. Det er halvannet år siden. Men jeg går ofte tur.. Var på skautur forrige dagen.

Har du fått svar på blodprøvene enda?

Legen målte kolesterolnivået i blodet sist jeg var der. Det har jeg ikke fått svar på. Får det neste gang jeg skal dit. Før det skal jeg og gå med sånn blodtrykksmåling ett døgn. Tar de prøvene med knusende ro. Tror de kommer til å være relativt ok. Hvis ikke får jeg ta den utfordringen da. Orker ikke bruke for mye tid på å gruble på det i forkant.

Hvor mye veier du?

Er ikke det et utrolig frekt spørsmål? Det synes jeg.  Jeg kan si så mye som at det er et tresifret antall kilo, men samtidig langt mindre enn jeg veide på det meste.

Er det Cubus som var forrige praksisplassen din?

Nei. Jeg har aldri arbeidet eller hatt praksis på Cubus. Ikke handler jeg der spesielt ofte heller, så jeg forstår ikke helt hvor du har fått den ideen fra.

Kan du forklare litt mer hvordan du sliter med å være i jobb? Jeg sliter selv med arbeidslivet pga diverse, men aner ikke åssen jeg skal gå frem for eventuelt ufør osv? 

Punkt 1. Det er din evne til å stå i arbeidslivet som avgjør om man blir ufør. Får å bli erklært ufør skal det så vidt jeg vet vært dokumentert at du ikke har arbeidsevne til noen form for arbeid. Det holder ikke med ikke å ha arbeidsvilje. Å bli ufør er heller ikke noe å trakte etter. Det er ikke en ønsket situasjon for de aller fleste som er uføre. Jeg regner med at hvis de hadde hatt helse til det så ville de aller, aller fleste uføre vært i arbeid.

Punkt 2. Jeg er ikke ufør. Jeg tror nok at vi kommer til en grad av uførhet etterhvert. Ikke 100% ufør, men heller ikke 100% frisk. Det er nettopp for å finne ut hvor stor restarbeidsevne jeg har jeg nå er på arbeidstrening.

Den dagen jeg eventuelt får innvilget en grad av uførhet vil jeg føle det som et nederlag. Jeg klarte ikke å stå løpet ut. Være i fullt arbeid til jeg nådde pensjonsalderen. Men jeg vil nok og føle på lettelse. For selv om jeg ikke liker å innrømme det ser jeg at kroppen min har det mye bedre nå som jeg har giret litt ned fra det hektiske livet jeg førte.

Ferieplaner i sommer?

Jeg har vel ikke helt gitt opp planen om å komme oss nordover. Men vi får se. Orker ikke ha et for spikra eller tett program. Best å ta det litt slik en føler det.

Har du vært innlagt på psykiatrisk før? 

Jeg har aldri vært innlagt i psykiatrien, men har vært innlagt på diverse andre sykehusposter 10 ganger. Opererte øye, hjerte, ankel og kne pluss 5 fødsler……

Bilde over er hentet fra rommet mitt da jeg var på rehabilitering på treningsleiren.

Hvorfor har ikke Martin kontakt med faren din? 

Ser ingen grunn til at kjæresten til Adalsjenta skulle ha kontakt med faren min!

Vil du ha barn?

Har ingen planer om flere barn nå. Yngste Sønn fyller 26 om en drøy måned. Ser liksom ikke for meg å begynne på nytt med baby og småbarn nå. Tror vel og det toget har gått for å si det sånn.

Hva er dine tre største ønsker for fremtiden?

Hm. Det var jo et stort og vanskelig spørsmål. Her må jeg nok tenke litt.

Jeg håper jo ikke han legen min finner noe mer galt med meg med alle disse testene han har tatt. Jeg synes i grunn jeg har nok helseutfordringer.

Så ønsker jeg meg et bra valgresultat for Rødt. Spesielt på Ringerike.

Fred i Ukraina hadde og vært kjekt.

Har du anbefalinger på gode truser? Finner ingen som er gode verken å ha på seg eller kvalitet. 

Nei, beklager det har jeg ikke.

Ble det ikke bunad på 17. mai? Du er jo sååå fin i den!! 

Hvordan kan du vite hvor fin eller mindre fin jeg er i bunad? Jeg har ikke hatt den på meg siden en gang i forrige århundre. Bokstavelig talt.

Har du opplevd det vanskelig å bli kjent med folk/få venner?

Nei.

Hva er ditt drømmeyrke?

Jeg levde livet jeg elsket. Å være radiograf er en utrolig spennende jobb. Når jeg kombinerte det med å være delvis tillitsvalgt var jeg i mitt ess.

Nå kan jeg ikke leve det livet lenger, men jeg tror jeg kunne trives i mange yrker og med mange arbeidsoppgaver. Likwr den kontorstillingen jeg har arbeidstrening i nå og jeg, selv om det kanskje ikke er drømmestillingen.

 

10 kommentarer
    1. Ann Helen Nygård kommer fra Hallingby, så definitivt Ådalen ja.👍 Veldig greit med slike spørsmål, og fint å se svarene dine! 😊

    2. Hahaha smilte når jeg lest noen av svarene dine….skjønner vi er omtrent samme alder, min yngste blir 26 neste mars…så ja, blir ingen flere unger her…bare barnebarn en dag! Søt hund var det i bilde også! Men den soverom på treningsleir ser ut som en fengsel rom! Ikke mye koselig der nei…men trening er ikke så veldig koselig alltid….(noen ganger)
      Ønsker deg en fin lørdag!

      1. Kan godt tenke meg barnebarn, men det styrer jeg ikke.
        Soverommet på treningsleiren var mitt fristed der oppe. Absolutt ikke så ille. Skulle bare brukes til rekreasjon.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg