Valgkampen er i gang…

Ja nå har ikke vi i Rødt Ringerike helt kommet oss ut på gater og torg ennå.  Men valgkampen er like fult i gang.  Kanskje når vi flere velgere på sosiale medier og med leserinnlegg enn ved å banke dører og stå på stand.  Selv om det å stå på stand også hører med. Banke dører derimot tror jeg har lite for seg.

På fredag hadde jeg mitt første leserinnlegg på trykk i papirutgaven av lokalavisen denne valgkampen.  Det blir nok flere.  Jeg gjorde narr av at Høyres ordførerkandidat hadde problemer med valgomaten fordi Høyres politikk er på kollisjonskurs med velgerne.

Allerede kvelden i forveien, da innlegget dukket opp i nettavisen til lokalavisen fikk jeg første tilbakemelding på at leserinnlegget mitt ble likt.  Det var en som har sympatisert med Høyre, jeg tror og han har vært medlem men som på grunn av en lokal sak ikke lengre føler seg hjemme i det partiet.  Koselig når folk sender deg meldinger og viser at de liker det du skriver.

Fredag morgen fikk jeg nummer to av hyggelige tilbakemeldinger.  Det var fra en som nok deler mitt politiske ståsted, men som ikke er en fremtredende politiker.  Mer en støttespiller enn en som ønsker å stå i fremste rekke. Hyggelig med positiv tilbakemelding fra han.  Det betyr utrolig mye for meg.

Men den tilbakemeldingen som gledet meg mest kom utpå ettermiddagen. Det var Høvdingen som ringte. Og selvsagtringte han for noe helt annet.
Men i løpet av samtalen sa han med latter i stemmen. “Du må slutte og hisse på deg disse politikerne”.  Høvdingen har aldri vært noe spesielt begeistret, mer negativ til mitt politiske engasjement. Han deler langt fra mitt politiske syn, men jeg tror det er engasjementet mer enn synspunktene han misliker.  Altså han er nok ganske uenig i mitt politiske syn, men det er greit at vi ser ulikt på det.  Jeg svarte at “Litt moro må jo jeg ha og..” Joa, han forsto det. Men det var feil parti jeg hisset på meg, mente han. Og så kom en lang tirade over noe han hadde irritert seg over som en rikspolitiker fra et annet parti hadde uttalt.  Jeg ga han rett i at det heller ikke var den klokeste uttalelsen, og sa at kanskje tok jeg det partiet fatt en annen gang.

Valgkampen er i gang.  Vi går noen gøyale uker i møte.

2 kommentarer
    1. Så langt har jeg ikke opplevd noen partier som har dør til dør aksjoner, og heldigvis for det 🙂 Men merker at den politiske aktiviteten hauses opp nå ja. Blir vel ikke så lett å tråkle seg gjennom gågata her i byen de neste par ukene tenker jeg 😉
      Du er god som engasjerer deg, samme hvilket parti det handler om. Engasjement er viktig, ellers ville det nok bare blitt elendighet alt sammen.
      Jeg tror jeg har tatt mitt standpunkt, men holder det åpent frem til valgdagen. Denne gangen blir jeg å stemme noe helt annet enn tidligere år. Det blir spennende 🙂
      Lykke til med valgkampen ♥

      1. Het banker Venstre og Arbeiderpartiet på dørene rundt i boligfeltet for å snakke politikk. Møte velgerne. Tror ikke alle velgere ser på det som positivt…
        Når jeg står på stand er det lett å plukke ut de som ikke ønsker å bli stanset. Ingen grunn til å løpe etter de eller forsøke å trenge meg på. Tror ikke det er måten å vinne velgere på. Men tar gjerne en prat med de som ønsker det. Lytte til hva de er opptatte av, og lære litt mer om hvilke utfordringer folk har

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg