1. Mai har ikke gått ut på dato.

Håper dere alle har en fin 1. Mai samme hvordan dere velger å feire den. Jeg har vært en tur nede i  parken og hørt på hornmusikk og tale. En kald og våt fornøyelse. Av alle ting har det begynt å snø i morges  La seg både på trammen og på frontruta på bilen. Jeg ble ikke akkurat lystelig til sins av det.

Det er så vidt jeg ikke snekrer en parole til 1. Mai toget senere i dag. En parole hvor det står DET ER NOK SNØ NÅ!! Tror jeg kunne få mange med meg bak den parolen. Men siden Yr, værgudene og statsministeren har lovet bedre vær og opphold i god tid før toget lar jeg det være. Får heller gå under en av de parolene vi har fått godkjent av parolekomiteen.

Vi fra Rødt skal ha parolene STØRE NÅ MÅ DU HØRE, GI OSS STRØM TIL 35 ØRE!, HØNEFOSS FOR INNBYGGERNE IKKE UTBYGGERNE og BEVAR HØNEFOSS SYKEHJEM. Jeg tipper jeg blir gående under den med sykehjemmet. Det er jo en av kampsakene mine. Men kunne godt gått bak begge de to andre også.

Talen i parken som jeg har vært og hørt på er ved bautaen over de her på Ringerike som døde på grunn av krigshandlingene under 2. Verdenskrig  Hun som holdt Talen trakk linjene til kampen mot fascismen og fremmedfrykt som vi ser at gror frem på ny både i Europa og i vårt eget land.

1. Mai arbeidernes internasjonale kamp- og solidaritetsdag bærer i seg så mangt. Fra det helt lokale som kampen for et sykehjem som står i fare for å bli jevnet med jorden til kampen mot undertrykkelse. En viktig dag  En dag med et historisk sus, men som overhode ikke har gått ut på dato. Det er så mange kamper som fremdeles må kjempes.

4 kommentarer
    1. 1. mai er fremdeles en viktig dag som trengs å markeres.🤗
      Det vil det nok alltid være behov for. Verden og samfunnet vil alltid være i endring og det trengs både politikere og andre som engasjerer seg for kampsakene.
      Her er det litt for små forhold for at dagen markeres, så de fleste ser nok på denne dagen først og fremst som en fridag.🥺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg