Mitt første møte i kommunestyret.

Har vært i kommunestyret for første gang i dag. Det var en interesant opplevelse.

For et politisk interesert menneske er det interesant og inspirerende å møte så mange andre som og er opptatt av politikk. Folk som brenner for sker og viser levende og glødende engasjement.

Selvsagt er det høytidelig og litt stivt i formen. Alle inlegg begynner med “Herr Ordfører” og de fleste kandidatene tiltaler hverandre med etternavn, noe som virker unaturlig i i og med at det samtidig er en “alle kjenner alle ” tone.

Det er og ganske utrolig hva enkelte klarer å si fra talerstolen, og noen kunne kanskje ha forfattet innleggene sine bedre og ikke snakke på fritt grunnlag etter infallsmetoden. Det er fort gjort å havne langt ut på åkeren da.

Solidariteeslista har lenge arbeidet for en TV overføring av kommunestyremøtene til nett- TV. Og det tror jeg kunne vært en utrolig god ide. Jeg tror man vil kunne skape mer debatt og mer politisk engasjement hvis folk kunne se debattene på de sakene de var opptatt av. Jeg tror og det kunne være interesant for folk å se hvem de har gitt stemmen sin til. Og kanskje det og hadde fått enkelte av kandidatene til å skjerpe seg litt….

Men igjenn,,, en meget interesant opplevelse, og jeg kommer gjerne tilbake hvis sjansen byr seg. (Som 2. vara er jeg jo avhengig av andres fravær.) 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg