4 ukers ferie Dag 1

Det er litt uvirkelig å starte 4 ukers ferie nå i slutten av september… 

4 uker uten jobben, tillitsvalgtsoppdrag, møter og ikke minst alle mine gode kollegaer.  Om sommeren er det greit. Da har jo alle ferie, organisasjonen går på sparebluss og du går ikke glipp av så mye.  Men 4 uker ferie nå. Midt i budsjettprosess, nytt sykehus og masse aktivitet….

4 uker hvor jeg har ferie, og ikke resten av verden. Ikke guttene og ikke Gamle Gubben Grå. 

Ikke har jeg noen konkrete planer heller.  Ingen lang og spennende reise, eller andre spennende aktiviteter.  Bare fire uker fri som jeg kan fylle med hva jeg vil.

Det føles i grunn ganske skjønt. 4 deilige uker hvor jeg kan ta meg tid til lang frokost med avisen hver dag.  4 lange uker hvor jeg kan ta med kameraet ut å fotografere morgendisen, tåka som ligger over åkrene eller solnedgangen.  4 lange uker med flotte skogsturer med Kjøteren.  4 uker med masse tid sammen med de som betyr aller mest for meg i hele verden. 4 lange uker som forhåpentligvis også kan fylles med oppussingsprosjekter og annet som gir glede.  4 lange uker hvor jeg kan ha kvalitetstid med venner.  Jo jeg kjenner skuldrene senke seg.  Det skal bli godt.

 

Så i dag var altså første feriedag. Og hva brukte jeg den til?
Opp klokka 07.00
Kjørte Yngste Sønn på skolen
Og så…
Dro jeg på jobb.
Hadde lovet sjefen å være med på kurs i arbeidsmiljø. “Fra stress til trivsel”: 
Noen mener at jeg er arbeidsnarkoman.  Det er jeg ikke men jeg er veldig glad i og stolt av arbeidsplassen min.
Etter kurset tok jeg en times økt på kontoret.  Svarte på de siste mailene   meldte avbud til alle møter de neste fire ukene. Satte på fraværsassistenten og så kunne ferien endelig begynne.

Ute på parkeringa ringte jeg Datteren.
Så handlet jeg mat
Hjem – og lot være å skjelle ut Gamle Gubben Grå selv om han ikke hadde startet med middagen.
Tok med meg kameraet og strøk på dør
Hjem til deilig Fårikål middag og hyggelig samtale med Sønnene og Gubben

I morgen er en ny blank feriedag som jeg kan bruke til hva jeg vil::: 
(:::Jeg må bare få lest kommunestyrepapirene og vårt på ett aldri så lite politisk møte…)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg