Jeg skulle bare….

Jeg skulle bare en liten tur rundt kvartalet med en tissetrengt  Kjøter.  Det burde være en overkommelig ekspedisjon.  Jeg hadde tatt mine forholdsregler, og tatt på piggstøvlene mine.
Men isen dro av gårde med føttene mine, og jeg satte meg fort og hardt ned på rompa.  
Godt polstra tenkte jeg, krabbet meg opp igjen, børstet av meg snøen og gikk litt forslått hjem.

Det var på tirsdag.  I dag er det fredag. Nedre del av ryggen er like vond.  Jeg nevnte det for legen min da jeg var innom for å få noe for forkjølelsen som herjer i resten av kroppen.
Han klemte og undersøkte og konkluderte med at halebenet nok hadde fått en brist eller et lite brudd.

Da jeg var nyutdannet radiograf klarte to erfarne radiografer å lure meg til å tro at man kurerte halebensbrudd med å fylle endetarmen med gips og gi pasienten stomi (pose på magen) til halebenet hadde grodd.  De hadde moro av det i lang tid, og historien blir fremdeles dratt frem i lystige lag.
Nå vet jeg bedre.  De aller aller fleste halebensbrudd gror helt greit av seg selv.  Det tar bare litt tid, opp til flere måneder kunne fastlegen fortelle meg.  

Så nå har jeg god grunn til å være “pain in the ass” i hele vinter.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg