Kan inneholde spor av Jesus……

Det nærmer seg jul, og i denne søte førjulstid vil jeg kunne komme til å skrive litt om høytiden som ligger foran oss.  Jeg vil derfor advare leserne mine på forhånd.  Det kan hende at disse innleggene vil kunne inneholde spor av Gud og Jesus – og muligens en liten nisse på lasset.  
Jeg vet jo at det finnes noen sarte sjeler der ute som ikke tåler slikt.

Jeg mener ikke å være forkynnende.  Men bakgrunnen for at vi feirer jul er at noen mener at det ble født en liten gutt som fikk navnet Jesus i en stall i en by som heter Betlehem for sånt ca 2017 år siden. Siden jeg tror på den storryen, så er den liksom bakgrunnen for min julefeiring.Og selv om jeg ikke renner ned dørene i distriktets kirker i tide og utide, så håper jeg og få tid til å besøke en kirke eller to i denne søte førjulstid og i selve jula.  Det gir meg ro i sjelen, og det kan trengs i en hektisk førjulstid. Kanskje kommer jeg til å dele slike opplevelser med dere.  

Jeg tror ikke det vil støte noen av mine lesere med annen kulturbakgrunn.
De menneskene fra andre kulturer som jeg har i omgangskretsen reagerer ikke på at jeg snubler innom en kirke en gang i blant.  

Julaften skal jeg tilbringe på jobb sammen med min unge muslimske kollega.  Der skal vi forhåpentligvis ha tid til å sitte på vaktrommet. Hun med hijab og jeg med nisselue.  Jeg skal spise min fjordland ribbe, og hun får vel sin kalkun, pinnekjøtt  eller torsk. (Valgfritt)  og så skal vi pakke opp pakkene de andre har lagt under treet og se hva som skjer hvis noen har glemt seg og pakket inn en marsipangris til min unge kollega (Standard julegave til vakta)

Så håper jeg at jeg ikke mister for mange lesere i løpet av årets siste måneder, men jeg kan dessverre ikke love dere en blogg fri for Jesus, Gud, engler og nisser…

.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg