Jeg vil være en bauta

For tiden føler jeg meg som Le Nomade” i Antibes.   En statue – en bauta – som ønsker å fremstå som noe bestandig.  Noe massivt. Noe evig. Men egentlig er han et tomt skall, et tomt skall av bokstaver Tomme ord? En bauta laget av bokstaver uten mening, full av hull og sprekker.  Fremstår nesten skjør – som om han lett kan gå i stykker.
Gjennomsiktig avslørt.  

Hva Jaume Plensa tenkte da bautaen ble laget i 2007, vet jeg ikke. Men det er en flott statue som fikk mange tanker i sving da vi besøkte den i høst.

Nå er jeg Nomaden.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg