Å verre skulle det bli…..

Vi bor høyt og relativt flatt. Langt fra flomstore elver og skråninger som kan rase ut.  Nå er himmelen blitt blå og sola skinner.  Så til alle, det er ingen fare med verken meg eller Gamle Gubben Grå. Bildet over er tatt av en oversvømmet gangsti nede i byen. Så for oss var det bare nok en regnfull søndag, selv om vi kunne lese på lokalavisas hjemmeside at det var større utfordringer andre steder i kommunen og nabokommunen.

Sjekka avisens hjemmeside på nytt da jeg kom hjem fra tur. Det var da jeg nesten måtte klype meg i armen for å forstå at jeg ikke drømte, men faktisk var våken.

https://www.ringblad.no/her-er-magnus-innesperret-sklidd-ut-store-masser/s/5-45-1715239

Stubdalsveien, veien opp til Damtjern og Løvlia, kjente turmål for mange er borte. Rassert av vannmasser som har funnet et nytt løp.
Dette er veien forbi gården der jeg bodde fra jeg var 13 til jeg flyttet hjemmefra.  Dette er Min Barndoms dal.

Veien er borte!
Senere på dagen meldes det at det er satt opp kolonnekjøring!!??! for å få folk hjem fra hyttene i området.
De som befinner seg i hytter innover mot Løvlia og rundt Damtjern der vi har hytta hvor vi pleier å ha storfamiliens påskeskirenn må geleides i kolonne via diverse skogsbilveier til de kommer ned Ringkollbakkene.

De som befinner seg i hytter i området rundt der Høvdingen har setervollen sin må kjøre via Lommedalen og Bærum. Relativt lang omvei hvis man bor på Hønefoss.

Det føles helt uvirkelig.
Har snakket med Høvdingen. Han bor på en topp, et stykke fra denne veien. Men han har eiendommer og steder som betyr mye for han i dette området. Det er vanskelig å være 92 år og holde seg i ro når slikt skjer.

Så Yngste Sønn er sendt ut på oppdrag. Skal ta beina fatt å få sjekka hvordan det står til på utvalgte steder og ta litt bilder så Høvdingen kan se med egne øyne. Jeg må innrømme at jeg og er litt spent på de bildene jeg og. Det er jo ikke bare Høvdingen som bryr seg om disse områdene.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg