Alle bloggere med respekt for seg selv…..

Ikke nok med at jeg har ramlet ned fra en tiende plass til en tolvte plass, jeg holdt nesten på å  miste selvrespekten også.  For som Bunnytrash ganske så riktig påpeker i sitt innlegg har Solliv  inne på sin blogg fratatt samtlige blogger som ikke poster bilde av rød fluesopp all respekt.
Jeg har ikke postet bilde av rød fluesopp her på blogg på mange år. Men her er et gammelt arkivbilde.  Håper det holder til at jeg beholder både selvrespekten og respekten hos Solliv og Bunnytrash.

Bunnytrash kommer med faktaopplysninger om rød fluesopp som jeg ikke visste. Jeg visste at den røde fluesoppen ikke er like giftig som den hvite, og at den kan gi hallusinasjoner, men ikke at de aktive toksinene er ibotensyre og muscimol. Av Ibotensyre har nå forskerne avledet et eget stoff som de kaller THIP, og det griper direkte inn på ønsket sted i hjernen vår og gir smertestillende og søvndyssende effekt.- Forskerne forventer seg veldig mye av THIP-middelet, som representerer nye prinsipper og dermed noe helt nytt innen nevromedisinen.

Så det kunne hende at Bunnytrash ikke risikerte å få en danseløve som snurret rundt på balkongen i rosa undertøy om han hadde blandet litt fluesopp i gryta i går, men tvert I mot at partneren falt i beroligende søvn.

Andrea Sveinsdottir reklamerer for sånn lang skjortejakke som jeg ønsker meg. Har bare ikke funnet den helt rette ennå. En slik skjortejakke og den kåpa Stine Skoli har reklamert for de siste dagene. Kanskje har de sånn skjortejakke hos Ellos. Det bør sjekkes ut.

Vibbedille viser frem pulsvanter. Jeg vurderer et øyeblikk om jeg skal strikke det. Kjekt når jeg går tur og skal fotografere nesten hvert tredje minutt. Av og på med votter er jo litt tja kjedelig? Så kommer jeg på at jeg fikk fine hjrmmestrikkede pulsvanter av Eldste Niese for noen juler siden. Hvor har det blitt av de mon tro? De må jeg klare å lete frem. Da slipper jeg det strikkeprosjektet.

Monica Wederhus tar for seg det tragiske drapet på et NAV kontor i Bergen i går. Det er helt grusomt at ansatte blir drept på jobb. Vi har et samfunn hvor vold og trusler om vold stadig brer om seg.  Ansatte på NAV, på apotek og på legevakta er blant de som er mest utsatt.  Også fra radiografer landet over finnes det nok av historier om trusler og uprovosert vold.  Den økte volden i samfunnet er noe de med ansvar må ta innover seg slik at vi ikke går flere tragiske hendelser som den i Bergen i går.

Doc og Dask har vært på shopping. Ble litt mer enn planlagt. Blir ofte det. I går skulle jeg bare kjøpe skrivebok og markeringstusj, men kom hjem ned verdens søteste tøfler og to julegaver i tillegg.  Har kjøpt julegave i dag og, eller muligens det er bursdagsgave fra Høvdingen.  Fikk litt penger av han, så enten tøflene eller de råkul hvitvinsglassene jeg kjøpte i dag blir bursdagsgave fra han. Tipper han mener tøfler er mer nyttig enn vinglass.

Det kom endelig noe nytt fra Ida Wulff i går.  Hun har det travelt med baby, masteroppgave jobb og husbygging. Kan fort gå på  litt flink pike syndrom hun der. Det er ikke nødvendig å gjøre alt på en gang.  Hun mimrer tilbake til da hun var ung og man kunne leie en 80 kvm leilighet sentralt i Oslo for 8.000 i mnd.  Hun føler seg gammel ved tanken på at hun husker så lave priser.  Vel, jenta mi. Jeg mener jeg betalte 600 kroner i måneden for min første hybel i Oslo. Nå er ikke Holmlia direkte sentralt, men jeg mener jeg betalte 1.100 da jeg året etter flyttet til  Majorstua.  Gjett hvor gammel jeg føler meg….

Mat fra bunnen har selvsagt ikke kommet med noe nytt  i dag anbefaler hun brun lapskaus.  Spis og Spar anbefaler amerikansk gryte.

Jeg tror ikke vi skal ha noe av det.. Gamle Gubben Grå og jeg er i Oslo. Begge er vi “forsøkskaniner” på skolen til Datteren. Jeg tenker vi går ut og spiser litt her I byen før vi reiser hjem.

Mamma på hjul forteller at hun er lykkelig. Lykkelig fordi hun ikke er en del av det hagene livet hvor vi alle ligger et hestehode bak alt vi mener vi må og skal gjøre.  Hun er lykkelig fordi hun ikke er en del av det pulserende, aktive livet jeg elsker og savner.

Hun skriver at hun har funnet en ro hun ikke hadde tid til da livet var et hektisk jag. Jeg tror jeg forstår henne. For selv om jeg virkelig elsket det livet jeg levde, så er det deilig når jeg nå har litt bedre tid. Tid til å roe ned og hente meg inn. Jeg vil ikke si at jeg er mer lykkelig, for jeg savner livet mitt og skulle gitt mye for å komme meg tilbake til da jeg var på topp. Samtidig føles det godt å kunne ta hensyn til alle vondtene, og ikke være så sliten hele tiden.

Da er det bare Kokkejævel igjen, ogcsrlv om han også i dag kommer med et spørsmål til leserne allerede I overskriften lar jeg klokelig være å svare han.

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg