Botaniske hagen

I går da vi var i Oslo tok vi en liten tur i Den botaniske hagen på Tøyen. Vi har vært der en gang før for noen år siden, og liker parkanlegget godt.  Utrolig mange fine planter å se på, mye og lære og et fint sted å labbe rundt når man trenger en rolig prat. Samle tanker og bare være sammen.

Det var litt tidlig for den helt store vårstemningen.  Men noen av de tidligste vårblomstene og vårløkene var kommet frem.   Kanskje tar vi turen igjen rett over påske. Tror det kunne være fint.

Da håper jeg vi har bedre tid, og at temperaturen kanskje er litt varmere.  Det var småsurt.
Har du ikke vært i Botanisk Hage, bør du ta deg en tur neste gang du er i nærheten.  Det er et flott sted.

6 kommentarer
    1. Ja, der er det fint! Jeg har vært der et par ganger på sommeren, og da blomstrer det overalt. Inni drivhusene er det vel noe å se på hele året vil jeg tro. Du burde sjekke fb-siden deres for de har div. arrangementer, bl.a. plantesalg den 26. mai. Jeg skal ta med junior til Naturhistorisk Museum i sommer, og det ligger inni hagen der.

    2. Følger sånn noenlunde med på arrangementene deres på fb. Har ikke vært i noen av museene der på utrolig mange år., men det må nok og oppleves en dag

    3. Ja, det er fint der ♥ Jeg var der i juni i fjor. Og senere om sommeren skulle jeg på ferie til ørkenstrøk. Så da fant jeg ut at når jeg var i botaniske hagen, så ville jeg innom huset hvor de har tropiske planter, for å kjenne på varmen vi skulle oppleve 🙂 Og det var nydelig. Jeg elsker sånn varme 😀
      Tror nok at det er mye fint å se på neste gang du er der ja, det blir jo bare mer og mer fra nå av og utover 🙂
      Jeg planlegger å gå innom Stavanger botaniske hage en dag. Den er ikke så stor som den i Oslo, men det begynner å bli fint der og nå utover 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg