De krenkedes tidsalder

Jeg skrev et innlegg nå for noen minutter siden som ikke dukket opp på blogg.no sin forside.  Antakeligvis burde jeg føle meg krenket.  Det er jo så inn nå.  Folk er noen lettfornærmede, furtne småunger som blir krenket for det minste.

Ta Vendela Kirsebom. En moden dame på 52 år. Født året etter meg. Hun er sammen med Peter Pilgaard som er 39 år. Altså 13 år yngre enn Vendela. Det er fakta.  På en kjendisfest arrangert av Se og Hør, hvor Vendela og Peter er tilstede sier konferansieren noe om at Vendela kunne vært moren til Peter.  En sannhet med visse modifikasjoner. Det er ikke ofte jenter på tretten år blir mødre her i landet. Ikke nå, og ikke i 1980 da Peter ble født.  Men rent teoretisk er det ofte medisinsk mulig at en trettenåring kan bli mor. Så rent teoretisk er det hold for uttalelsen.

Men Vendela føler seg krenket.
Jeg er litt usikker på hva krenkelsen består i.
Er det en krenkelse å oppgi eller hentyde til en kvinnes alder i dag, i 2019?
Er det en krenkelse å påpeke en aldersforskjell som er “feil” vei?  Det er jo få som hever på øyenbrynene hvis en  mann finner en dame som er tretten år yngre. Vendela, ta det som et kompliment – du holder deg utrolig fresh og sprek for alderen.  Du er til og med tiltrekkende på yngre menn.

Vendela er i godt selskap. Jeg kunne liste opp en hel haug med krenkede mennesker Diana Ross(ble sjekket i sikkerhetssjekken på et fly). En kvinne i Bergen mener Ja vi elsker krenker kvinner. og sånn kunne jeg fortsette.
Den ene furtne drittungen etter den andre.
Skjerpings folkens!

Og til de som mener at jeg ble krenket da Siv kalte meg en jævla sosialist her om dagen. Niks. Det ble jeg ikke. Jeg har blitt kalt mange verre ting enn det. Sosialist er jeg, og det er for meg ikke et skjellsord.  Jævla synes jeg kanskje er en språgbruk som ikke er en finansminister verdig, men det er jo hennes problem.
Det jeg reagerte på var at hun sa at folk skulle gå ut og knuse sosialister. Oppfordring til vold, krenker meg ikke, det skremmer meg. Vi er ikke så historieløse at vi ikke vet hva slike oppfordringer kan føre til.

5 kommentarer
    1. Ikke overdriv retorikken..hun oppfordret ikke til vold med å si sosialister skulle knuses. Jeg er klar over at det er valgår, men likevel… Du vet godt at det er via stemmesedlene hun mente.

      Frp klarer forøvrig å knuse seg selv. Først for mye tull fra litt for mange topper, og så setter de Listhaug tilbake, så jeg satte strek over dem også- i godt selskap med AP. Du skal se jeg finner det rette partiet til slutt 😏 Det stemmer nok at det er flest menn som hyller Listhaug. Jeg tenker som så at de samme menn neppe ville hatt henne som kone..hun overgår de fleste. 🤣

      Vurderer plenklipping her..i vinterjakke. Det er gørrkaldt.

      1. Om man seiler gjennom livet, så tåler man ikke så mye og blir nok lettere krenket. Jeg vet ikke hva disse har opplevd, men mye tyder på at de ikke har hatt så mange utfordringer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg