Det gror i kjøkkenhagen…

Jeg tok en runde i kjøkkenhagen og luka og ordnet litt i morges. Jordbærplantene er fulle av blomster. Nok sol og regn nå så får vi saftige jordbær om en måneds tid. Jeg gleder meg. Ikke noe er som å sitte på trammen med en skål nyplukkede jordbær.

Krydderkake er og i fint driv. Planter ut krydderurtene ettersom de kommer i hus. Har timian, sitrontimian, basilikum, persille, gressløk og oregano. Ja og koriander. Den vokser alltid villig.

Rabarbraen  er stor og fin i år. Tror dette er andre sessongen vi kan høste av den. I bakgrunnen ser du litt av sukkerertene. Vi har og noen løkplanter og noen maisplanter. Allergien derimot tror jeg har visnet hen. På terrassen har vi tomatplanter og paprika.

Kjøpte bringebær for to år siden. I fjor var det noen få bær, men i år har jeg håp om større avling. Ser blomstene så vidt har begynt å komme.

Noen ganger skulle en tro at jeg har grønne fingre, men det er vel heller bonde-genene dom tyter frem.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg