Erna ha vært på besøk

Det var en stor og betydningsfull dag for Ringerike i går leser jeg på Facebook. Alle vennene mine i Høyre er i ekstase!  Stjerna, jeg mener Erna, var på besøk i distriktet i går og nå kommer Ringeriksbanen!

Jeg må innrømme at også jeg har sett frem til at denne togbanen skal bli en realitet, så dette vil jeg ha med meg.
Jeg får Gamle Gubben Grå litt motvillig til å kjøre meg til togstasjonen.  Dette vil jeg ha med meg!

Jeg blir litt overasket over at det bare er jeg som står her på perrongen og venter på Ringeriksbanen. Hadde forventet at folk hadde møtt mannsterke opp nå som toget endelig kom. Ordfører og hornmusikk  Det er da ikke så stort smittetrykk her oppe nå. Det kan da ikke være korona-restriksjoner som gjør at ikke en gang lokalavisa har møtt opp for å dekke begivenheten.  Hva er det jeg ikke har fått med meg?

Jeg sjekker facebook oppdateringene til Høyrefolka en gang til.
Og så rusler jeg slukøret  tilbake til bilen. Det kommer ikke noe tog på Ringeriksbanen med det første.

For det som Høyrefolka var så i ekstase for var at Erna og Hareide hadde vært på Sundvollen hotell og laget litt show. Skrevet under en avtale med “Nye Veier” som skal bygge Ringeriksbanen og sikkert fått noe å bite i.
Akkurat når man skal begynne og bygge banen vet de ikke. Men de vil gjøre alt de kan for å få satt i gang så tidlig som mulig.  Kanskje allerede i —2024?

Jeg synes jeg har hørt det før. Hareide og Erna har vært på Sundvollen før og snakket varmt om Ringeriksbanen. Den gang i 2015 hadde de med seg Trine og Siv også. Ringeriksbanen skulle ha oppstart i 2019, og stå ferdig i 2024 het det den gang.

Det går alltid et tog, sier man. Ringeriksbanen ha vi ventet på i rundt 100 år. Det ser ut som vi må vente en stund til.

 

4 kommentarer
    1. Valgflesk, nok en gang. Vet du, jeg synes at det er regelrett frekt å love disse tingene når de ikke iverksetter likevel. Det skaper politikerforakt, og all etterrettelighet smuldrer bort. Flaut, vil jeg også si.
      Jeg vet om flere Høyre-velgere som forlater partiet nå ved valget. Av flere grunner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg