Fins det noe mindre rocka enn Høyre?

Sette er absolutt ikke noe hets av Høyre eller Høyrefolk. Absolutt ikke.  Det er selvsagt ikke noe denne radikale og røde kjerringa ville finne på sånn et par små måneder før et stortingsvalg.  Men tenk litt over det.  Man velger jo ofte politisk parti ut fra holdninger, verdier, etc.  MDG politikere og velgere er gjerne opptatt av miljøet. KrF velgerne har gjerne et kristent livssyn.  Følger du resonnementet?

Så hvordan tenker du deg en typisk Høyrevelger? Jeg ser for meg noen som er pent antrukket, gjerne i klassisk stil. De kommer fra et såkalt “møblert hjem”. Relativt god råd. Ikke noe praling. Mer klasse enn skryt. De bare har den fine villaen, bilen, klesplagget uten å gjøre noe nummer av det. Gjerne det man kaller “gamle penger”.  Høyrevelgere er høflige og vet hvordan man oppfører seg. De er hyggelige å prate med, sånn til small-talk. De kan og være fine å gå i debatt med fordi man kan føre en sivilisert debatt selv om man er uenige.

Enig så langt?

Hvordan ser du do for deg en typisk rocker? Forsvant den hvite skjorta og blazeren? Forsvant blusa og perleøredobbene? Er vi ikke nå mer på bsndtrøye, skinnjakke og mer nagler enn perler? Kanskje er ikke hjemmet like møbler, eller i det minste en litt annen stil i heimen?  Og mulig jeg har enkelte fordommer, men jeg tror at en del rockere har et verdisyn som på mange måter er på kollisjonskurs med Høyres verdipolitikk. Free drugs and rock andre roll er liksom ikke helt Høyre.

Hvor jeg vil med dette? Jo det skal jeg forklare.

I det siste har vi lytta til rsdiostasjonen Radio-Rock når vi har vært ute og kjørt bil   Og der på denne reklamefinansierte radiostasjonen full av rockemusikk og øl-anbefslinger er det altså lange sekvenser med betalt politisk reklame for partiet Høyre.  Ikke noe galt i det, Høyre får bruke pengene de har fått fra Stein Erik Hagen og andre sponsorer til hva de vil for meg.

Jeg bare stillet meg undrende til om budskapet om at Høyre vil få flere unge til å fullføre videregående utdanning og maset om fritt behandlingsvalg er det som appellerer til lytterne midt mellom We don’t need no education og Some die young……

 

5 kommentarer
    1. Vi kan bare registrere følgende;
      Ref;
      «Tilslutt kjøpte jeg et bilde. Det er perfekt til jaktslottet jeg ikke har. Men i og med at jeg kaller stilen jeg prøver å gjenskape her I Drømmehuset for “Herskapelig” så synes jeg bildet vil passe utmerket. Så får jeg heller ta det med på jsktslottet hvis jeg skulle få et slikt en gang.»

      Jeg vet om mange på venstresiden som higer etter lignende, og som faktisk er materialistiske i levemåte.
      – siden du selv bringer temaet opp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg