Gamle Gubben Grå gjesteblogger

Nå har Kjerringa bestemt at jeg skal være gjesteblogger igjen.  Denne gangen skulle jeg komme med 10 fun-facts om henne. Vel, jeg har lett gjennom hjernevinningene både framlengs og baklengs og har kun kommet frem til åtte. Det får holde.

For det første må jeg slå fast at hun skravler mye!!!! Og når hun er engasjert i noe snakker hun på utpust og innpust..

Kjerringa er ganske vimsete.  Hun løperrundt seg selv og leter etter lommebok, nøkler og mobil hver gang hun skal ut av huset.  Hun har et uttrykk hun bruker stadig.   “Jeg kommer til å rote bort hodet mitt en dag, lurer på hvor jeg kommer til å forlegge det”  En lege mente hun burde ta demensutredning en gang. Men jeg tror hun bare er vimsete, distre.  Hun har vært slik siden jeg ble kjent med henne. Da var hun tidlig i tjueåra….

Hun står og leser over skuldra mi og spør om jeg ikke har noe positivt å si om henne. Jeg tenker litt.  Jo, eter en ting hun er utrolig flink til Det er å svi mat!   Hun forstår ikke at det er flere innstillinger på ei kokeplate. Hun har alltid kokeplata på maks.

Kjerringa liker seg best når hun kan sitte foran PCn og blogge eller hva hun driver med hele tiden.

Husarbeid maser hun stadig om at “vi” skal gjøre.  Og noen ganger er hun flink til å svinge seg. Men jeg kan ikke skjønne hvorforikke hun kan kose seg med dette husarbeidet uten å mase så veldig på meg?

Nå er jeg at hun leter frem kjevlet, så nå må jeg forte meg å skrive noe som hun og opplever som positivt.
Hun er ganske morsom av og til.  Vi har ganske lik humor.

Og jeg liker i og for seg at hun er glad i å kjøpe bøker.  Men når hun har en stabel med 27 uleste bøker liggende på hjørnebordet i stua er det da liksom så smart å gå på Mammut salg ? Hun tar seg jo aldri tid til å lese.
Ja, jeg vet du leste den morsdagsboka du fikk av Eldste Sønn. Den var vel på 20 sider maks. 20 siders tegneseriebok.
Hæ, har du lest to kapitler i boka du begynte på i jula denne uka? Jaha, når tror du du blir ferdig med den?  neste jul?

Det er ikke bare bøker hun begynner med og aldri fullfører. Det er en del andre prosjekter og.  For eksempel begynte hun og rydde i DVD hylla nede en gang tidlig i januar.  Jepp Vi er i februar nå, men er hun blitt ferdig? Niks. DVD sortert i forskjellige hauger etter et system bare hun skjønner ligger over halve TV-stua. Nåde den som roter i det systemet. Men nå har du tenkt å fullføre prosjektet kjære?

Nei, vi snakker ikke om garasjen nå.  Ikke ro deg bort. Jeg skal rydde garasjen til sommeren. Det har jeg lovet deg lenge.  Hvilken sommer derimot har jeg aldri sagt noe om.

18 kommentarer

Siste innlegg