Gammel utslitt kjerring får en ny sjanse

De som følger bloggen min tett vet at jeg er delvis sykemeldt.  Sykemeldt fordi jeg ikke klarer å stå i jobben som turnusradiograf. Jeg har for mange vondter.

NAV har overtatt oppfølgingen av meg, og de har tildelt meg tiltaket oppfølging som det heter på byråkrat språket. Det betyr at jeg skal få oppfølging og hjelp til å finne en jobb jeg vil klare å stå i.

Jeg har fått tildelt at denne oppfølgingen skal skje via Fretex sin avdeling for sånn oppfølging. De hadde visst kortere ventetid enn Jobbspesialisten til NAV. Via Fretex skal jeg få karriereveiledning og oppfølging har jeg blitt lovet, og som den optimisten jeg er er jeg veldig glad for dette tilbudet, og har gledet meg til å komme i gang.

I dag ringte de mens jeg sov under pelspleddet på sofaen. Ryggen trengte hvile etter en økt med litt husarbeid. Telefonen var som vanlig på lydløs, dårlig vane etter en hverdag full av pasientbehandling og møter. Men disse Fretex-folka er virkelig noen skapninger. Ja slike folk jeg virkelig liker. De hadde sendt en melding med det de lurte på, og det var kort fortalt om det passet meg at denne oppfølgingen startet med første samtale på fredag? Hvis både dag og klokkeslett passet skulle de sende meg link til teams-møte.  Grei og effektiv beskjed. Jeg svarte bekreftende, og sendte mailadressen min for sikkerhets skyld.

Nå går jeg og gleder meg til fredag. Gleder meg til å komme i gang. Dette blir bra, håper jeg.

10 kommentarer
      1. Ja jeg er kjempe spent. Synes og det er greit å dele. Kan man få frem en historie om at NAV hjelper folk er det bra. De får så mye negativt, ikke alltid fortjent.

    1. Det skal bli interessant å høre hvordan dette blir lagt opp og hva du får ut av det. Hadde vært skikkelig flott om det ble en solskinnshistorie med NAV i en birolle. Det er jo du som har hovedrollen. Lykke til!

      1. Ja jeg gleder meg til å høre hvordan dette blir lagt opp. Jeg skal gjøre mitt til at dette skal bli bra. Og jeg har, mener jeg selv, kunskap og erfaring nok til å komme med konstruktive tilbakemeldinger.

    2. Har en god opplevelse selv med Hapro som tilsvarende oppfølging heter her jeg bor. Fikk jobbe med språkopplæring for innvandrere på Folkeuniversitetet her i Asker, og den typen jobb var virkelig midt i blinken for meg, bortsett fra at jeg dessverre ikke klarte den helsemessig sett. Det ble for mye ståing for meg og førte til at jeg måtte stå på enda mer smertestillende.

      Men ellers syntes jeg at arbeidsavklaringen og karriereveiledningen forsåvidt funket veldig bra. Jeg fant jo egentlig noe annet som under andre omstendigheter ville vært en interessant og meningsfull jobb!

      Håper du er like heldig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg