Grevinneheng og kyllingfileter….

Når man sysselsetter seg med disse bunnbloggerne er det så mangt man må skrive om.  I går var det øl, i dag er det grevinneheng.  Ingen kan si annet enn at det er relativt varierende temaer som blir tatt opp her på bloggen.

Men la oss starte i bunnen.  La oss starte med Elineredderverdenlitt på plass nummer 100.
Elle dropp det. Her er det lite nytt. Dette har jeg kommentert før.

Så da hopper vi videre til Katieshjerte på plass 99.
Katie har noen nydelige flasker med lysslynger i.  Eller Det er jo vanlige vinflasker og juiceflasker. Men med lyslenker opp i blir de så fine.. Sånne vil jeg også ha – hvis det skulle dukke opp noe sommer da.  Ha mine tvil. Det minner mer om oktober enn mai utenfor vinduene.

Martineraune på plass 98 har vært på TV2.
Også det er gammelt nytt.  Har skrevet om det og før – jeg altså.  Martine har ikke skrevet noe siden hun var på TV2.

Så har vi endelig kommet til grevinnehengene og plass nummer 97.

Heidi Rosander bak bloggen En størrelse for stor er i likhet med meg nettopp det. En størrelse for stor.  Eller jeg er både to og tre størrelser for stor.
Heidi Rosander irriterer seg over at hun ikke får treningstopper med lange nok ermer,
Det problemet har ikke jeg. Eller, problemet mitt er vel at jeg ikke har kunnskap om å uttale meg om hvordan en perfekt teningstopp for meg skal være. Jeg trener jo aldri.

Jeg skjønner dog mye av tankegangen bak Heidis frustrasjon.  En god treningstopp eller T-skjorte må være lang nok.  Gå godt ned under rompa så ikke magen tyter ut når vi strekker armene over hodet.  Jeg eier ikke T-skjorter eller andre topper som ikke har den egenskapen. Magen bar er muligens pent på noen unge slanke mennesker med flat mage og piercing.  Men i mine øyne er det svært få av de – og enda færre i aldersguppen30+.

Ermene er jeg nok ikke like opptatt av som Heidi. Sitter nå i en kjole med singlet ermer, og har ikke noe imot å ha på meg en slik kjole når jeg senere i dag skal på et par politiske møter og en tur til legen.  Har merkelig nok ingen komplekser for armene mine.  Og joda, grevinnehengene er på plass i rikelig mon.

Når jeg er såpass stor og overhode ikke ha komplekser for grevinnehengene mine betyr ikke det at jeg ikke forstår at Heidi savner T-skjorter med lengre ermer.  Vi folk er forskjellige, og har hengt oss opp i forskjellige ting.  Og hvis det å skjule mesteparten av overarmene er det som gjør at Heidi er komfortabel med å dra på trening, ja så er det viktig for henne.

Jeg trener aldri.  Jeg har aldri satt mine bein på noe treningssenter. Men jeg regner med at når folk er på treningssenter så skvulper det i mageflesk, grevinneheng, lårfett og litt dissete leggmuskulatur hos flere.
Det kan da umulig være slik at treningssentra er forbeholdt de som har så atletiske kropper at de i grunnen ikke trenger å være der..
Det kan ikke være slik at mennesker som Heidi, eller meg skal føle at vi gjør noe galt hvis vi beveger våre dissete kropper inn på et senter for å trene. Det er jo vi som virkelig trenger den treningen!

Samtidig vet jeg at jo.  Det er akkurat slik det er. Og skal jeg være ærlig, er det kanskje en av grunnene til at jeg aldri, aldri  aldri beveger meg inn på et slikt sted.

Man snakker ofte om elefanten i rommet. Og hadde jeg entret salen på Sats, Elixia eller hva de nå heter alle disse flotte sentrene så ville jeg fort bli den elefanten.

Folk ville glodd, kanskje bare fnisete tenåringer ville glodd åpenlyst, men også en del av de med atletiske kropper og stramt treningstøy ville kastet stjålne blikk mot meg der jeg trente i ei diger T-skjorte og ei diger joggebukse fra Spar Kjøp – herreavdelingen.

Og mens de lekende lett spinner avgårde på spinningsyklene uten at foundation eller annen sminke blir synlig blank, ville ansiktet mitt fort inta en farge i tråd med min politiske oppfatning og svetten ville sile fra ansiktet mens T-skjorta klistret seg gjennomvåt til kroppen. Underholdningsverdien ville vært stor fordi som synes slikt er gøy.

Så ja, jeg forstår Heidis  behov for ei T-skjorte som er lang nok til ikke å vise magemusklene, og ermer som skjuler grevinnehengene.  Det burde ikke ha vært umulig å finne.

La oss avslutningsvis snakke om noe jeg føler jeg har mer kompetanse på enn trening. La oss snakke om mat.

Kokken Geir på plass 96 lager en deilig kyllingrett med ramsløksmør. Det ser utrolig godt ut. Jeg sskulle gjerne gått ut i skogen og lett etter ramsløk. Er sikkert snart tiden for det.

Men det blir ikke kylling i dag tror jeg. En lang dag venter. Første politiske møte startet klokka 9. Før det måtte jeg få vasket håret. Selv slike hverdagslige ting tar tid, og må planlegges. Er ferdig på rådhuset klokka 12. Klokka 12.50 har jeg tid på sykehuset for fjerning av sting,  kontroll av sår og bytte av gips. Klokka 14 har jeg time hos øyelege nede i sentrum.  Det burde gå. Håper jeg. (Klokka er nå 13.30 og jeg sitter og venter på at gipsen skal tørke før  jeg kan transporteres ut i bilen til Gamle Gubben Grå  ) Etter øyelegen bærer det tilbake til rådhuset. Nytt politisk møte klokka 16. Hjemme igjen en gang mellom 18 og 19. Da tror jeg egentlig jeg ikke skal gjøre så mye mer i dag.

Hva jeg tar med meg fra bunnbloggerne i dag? De flaskene til Katie har jeg lyst på. Jeg har og lyst på å prøve den kyllingretten en dag.

 

 

21 kommentarer

Siste innlegg