Har jeg sutra for mye?

Etter å ha lest noen av kommentarene til de siste innleggene mine har jeg begynt å tenke. Fremstår jeg som ei feit, sutrete, inaktiv  litt lat kjerring som synes utrolig synd på meg selv?  Hvis det er tilfelle så beklager jeg. Det er overhode ikke slik jeg ønsker å fremstå.

Det er en par ting som tynger for tiden, og som nok virker inn på humøret også når jeg skriver blogginnlegg. Men de tingene har ikke noe med egen helse å gjøre. Vi mennesker påvirkes jo av mye utenfor oss selv, hvis man da ikke er rent egoistisk anlagt.

Jeg er ei stor kjerring, og en vektnedgang er ønskelig. Derfor har jeg tatt grep og gått ned 20 kg. Jeg synes det er en grei start. Det har ikke skjedd over natta, og mange har sikkert hatt en raskere vektreduksjon enn det jeg har. Det er helt greit. Jeg lever etter et motto en lege oppfordret meg med. Hvert gram ned hjelper. Mitt ønske om å gå ned i vekt har ingen ting med egen kroppsfigur å gjøre, ingen ting om å føle seg attraktiv hos Gamle Gubben Grå eller andre gubber og ingen ting med et firkantet fokus på skjønnhet å gjøre. Jeg har aldri hatt noe ønske om å fremstå som dum og deilig. Mitt ønske om å gå ned i vekt handler ene og alene om den helsemessige gevinsten. Jeg er glad i, og fornøyd med, den kroppen jeg har til tross for alle dens feil og mangler. Det er min kropp, formet av et liv som ikke har vært en dans på roser. Jeg ikler meg den kroppen med stolthet.

Selv om jeg har langt roligere dager enn jeg hadde tidligere er jeg ikke direkte inaktiv. Har akkurat vært ute og gått noen kilometer med hundene. Jeg skriver ikke så ofte om det som jeg gjorde en periode. Tar ikke så mange bilder når jeg er ute på tur. Det handler mest om at jeg går raskere og ikke trenger like mange pustepauser. Da blir det ikke like mange foto-stopp heller.

Litt lat kan jeg nok oppleves som til tider. Dere vet pelspleddet og sofa. Tar en liten strekk akkurat nå. Om en halv time skal jeg hoppe i dusjen. Det venter et par møter utover ettermiddagen. Da trenger denne kroppen en liten strekk først.

 

8 kommentarer
    1. Sutrete?? – DU!???
      *hahaha*
      Å karakterisere ‘den røde dame’ som sutrete plasserer seg godt opp på listen over de latterligste påstander jeg har hørt 😀 😀 😀

    2. Jeg opplever deg som en ærlig og real dame. Du er dyktig med ord, tematikk og formidlingsevne, og jeg leser deg med seriøsitet og interesse. Jeg trives nok best med tekstene din når du fordyper deg i samfunn og aktualitet. Jeg, om jeg får lov å nevne det, liker ikke denne tidvise personrettede kontroversene som utspiller seg noen steder, og smitter over til andre. Da forsvinner jeg fra plattformen en stund.
      Det er lov å ytre seg uten å fremstå som selvmedlidende. Det er du ikke. Du har sannelig gått gjennom mye – du har ditt å stri med, og du mestrer det godt slik jeg leser deg gjennom bloggen din. Livserfaring bygger evne til å leve med, og takle motgang.
      Du har åpenbart satt deg et mål mht. helsen, litt forsiktig trening og besvisste mål som viser at du er både målrettet og tålmodig. Resultater er allerede meget synlig, og det er jo lov å være oppmuntret og glad for det.
      Du er en feiende flott dame, både i personlighet og væremåte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg