Hva fant jeg på loppemarked?

Midt i mitt stramme 1. Mai program tok jeg meg altså tid til en tur til min barndoms dal og bygdas loppemarked.  Det kjekke med å dra på den siste dagen er at det ofte blir posesalg, og da veldig fordelaktige priser.  Jeg syntes jeg mulig handlet litt mye i dag, men når jeg summerte beløpene så hadde jeg brukt 300 kroner. Og da var kaffe og vaffel mrd i den summen. Såpass kan man støtte bygda.

Bildet over var en av skattene som ble med hjem. Det er gammelt, litt falmet  men det synes jeg bare er stilig. Det er noe med stemningen bildet viser. Jeg tenker å henge det over dobbeltsenga til Gamle Gubben Grå og meg på hytta. (Når vi får ordnet med dobbeltseng.)

Dette bittelille sausenebet ble og med hjem. Knapt nok saus til en person, men kan gjøre seg godt med den rette mini-planta i.

En flott glassbolle i pressglass, størrelse passende til en kurv jordbær til dessert.

Et rødvinsglass. Passer når Røde Brit tar et glass på trammen eller terrassen.

Og så det som jeg brukte mest penger på. Gamle interiørblad.

Det er en greie for meg. Det å kjøpe gamle interiørblad når jeg kommer over de. Jeg ser gjennom de, klipper ut gode ideer og matoppskrifter som så blir satt i permer og kaster så resten av bladet. Jeg koser meg ekstremt mens jeg driver med det.  Jeg smiler over bunken som ble med hjem i dag. Her blir det nok noen timer med kos.

Tror det er 83 blader, men mulig jeg ikke har telt riktig.

Gaver har jeg og fått i dag. Folk blir fort så gavmilde når det er posesalg.

Dette kruset fikk jeg av Barndomsvenninna. Hun syntes av en eller annen grunn at det passet til meg…

Søsteren  var og i det gavmilde hjørnet, og mente dette spillet passet til meg i dag.

Og med det var det på tide å begi seg av gårde igjen. Det var jo snart på tide med dagens høydepunkt. 1.mai toget.

 

6 kommentarer
    1. Fine ting du har funnet. Vi har et fast loppemarked som er åpent en gang pr.uke. De har vært på flyttefot, men er nå åpnet igjen. Jeg må ta meg en tur snart.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg