Hvor ble det av all energien?

I dag er jeg utrolig slapp og sliten.  Helt kake.  Hjernen jobber i sirup-modus.  Hvor ble det av energien?  Hvor ble det av Duracell-kaninen?  Jeg målte blodsukkeret, men det var OK.  Har sovet n drøy time på sofaen nå i kveld uten at det hjalp stort.

Charlie Chihuahua bjeffer ute på terrassen.  Leker stor fryktløs vakthund der ute i mørket.
Jeg går ut til han.  Augustnatta omslutter meg. Det er deilig og avkjølende fra stua inne, men varmt nok.  Jeg setter meg i kurvgyngestolen og lener hodet bakover. Ser opp på en klar nattehimmel. Ikke en sky – men en ensom stjerne? det er ikke et fly, for det beveger seg ikke.  Men kan det være tilfelle at jeg kun ser en stjerne? Blikket mitt saumfarer himmelen.  Kun et ensomt lys ett eller annet sted langt der ute.

Jeg får lyst til å bade! Så utrolig godt det hadde vært med et kveldsbad!  Men,  vi bor langt fra nærmeste badeplass.  For mye styr.  Jeg vokste opp et par hundre meter fra en flott badestrand. Da kunne vi bare tusle ned og ta et kveldsbad .. Badet daglig fra mai til september.  Det var bare pyser som ikke hadde tatt årets første bad før 1. mai.  Jeg var ei pyse som barn, men hadde som regel badet innen fristen.

Rart hvordan tankene flyr når man sitter slik,

 

 

10 kommentarer
    1. Ikke rart lufta har gått ut av deg. Du startet jo uka med dobbel vroooom og det er alt onsdag 🙂 Du skal se morgendagen blir full av energi. Klem

      1. Ja, jeg vet jo det. Men siden jeg har hatt en periode på flere år hvor jeg var litt vel sliten blir jeg redd når jeg blir så slapp som jeg var i går. Bedre i dag.

    2. Jeg håper du er i form igjen. Jeg vet godt hvordan det er å mangle energi, for jeg har ME, men heldigvis mild grad.
      Før var jeg ganske så full av energi, formann i en lokal sanitetsforening, tillitsvalgt og hovedtillitsvalgt på jobb i mange år.
      Nå må jeg planlegge dagene så godt jeg kan, så jeg fordeler det jeg må gjøre utover uka. Vaskehjelpa var her i går, hadde ihvertfall ikke hatt rent hus uten henne.
      Jeg ble sykemeldt i -13, og nå har vel hodet akseptert at det er slik livet mitt kommer til å være; lite og begrenset. Det er en stor stor sorg som må bearbeides når livet endrer seg så mye.
      Nå koser jeg meg med det jeg orker, og prøver å finne glede og mening i hverdagen

    3. Får man en god natts søvn er nok energien tilbake. Du har jo hatt noen travle dager og varme tapper en også. Håper du er bedre no.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg